لینک های دسترسی

Breaking News

بیعت خانوادۀ ملا عمر به ملا منصور و امکان انشعاب طالبان


یکی از مخالفان ملا اختر محمد منصور، رهبر جدید و جنجال برانگیز گروه طالبان می گوید که اختلافات بر سر رهبری آن گروه هنوز هم ادامه دارد و این اختلافات ممکن طالبان را به دو دسته منشعب سازد.

ملا عبدالمنان نیازی، سخنگوی آن دسته طالبان که با رهبری ملا منصور مخالفت دارد، به خبرگزاری رویترز گفته است که مذاکرات میان ملا منصور و قوماندانان ناراضی طالبان ناکام شده است.

رویترز به نقل از ملا عبدالمنان نیازی گزارش می دهد که قوماندانان ناراضی طالبان دو ماه منتظر ماندند تا ملا منصور از رهبری آن گروه کنار برود و به شورای رهبری طالبان اجازه انتخاب رهبر جدید را بدهد، اما ملا منصور این کار را نکرد.

طالبان هفته گذشته از رفع اختلافات بر سر رهبری جدید آن گروه خبر دادند و گفتند که ملا یعقوب، پسر و ملا عبدالمنان، برادر ملا محمد عمر، رهبر پیشین گروه طالبان طی یک نشست به ملا منصور بیعت کردند.

اما ملا عبدالمنان نیازی گفت که ملا منصور، برادر ملا عمر را تهدید کرده بود که اگر از وی حمایت نکند، کمک های مالی طالبان به برادر ملا عمر را قطع خواهد کرد.

ملا نیازی همچنین به خبرگزاری رویترز گفته است که پسر و برادر ملا عمر هیچ نقشی در سال های جهاد در افغانستان نداشتند و در طول این زمان در خانه های شان بسر می بردند.

ملا نیازی در مورد آغاز مخالفت مسلحانه علیه ملا منصور چیزی نگفت اما افزود که قوماندانان ناراضی طالبان اکنون بدون دستور ملا منصور به حملات شان علیه نیروهای افغان و خارجی ادامه خواهند داد. او همچنین گفت طالبانی که تحت قیادت ملا منصور فعالیت دارند، در "جهاد" سهیم نمی باشند.

به گفته ملا عبدالمنان نیازی، قوماندانان و رهبران طالبان که مخالف رهبری ملا اختر محمد منصور اند شامل ملا عبدالقیوم ذاکر، ملا حسن رحمانی، محمد رسول و ملا عبدالرزاق می باشند که از قدرت و نفوذ زیاد در بین گروه طالبان برخودار اند.

ملا عبدالمنان نیازی همچنین گفته است قوماندانان ناراضی طالبان اکنون مخالفت شان را با ملا اختر محمد منصور بصورت علنی بیان خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG