لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان خواستار تبادلۀ اجساد شدند


طالبان ادعا کرده اند که اجساد ۱۳ نفر از کسانی را که در سقوط هیلیکوپتر اردو در فراه کشته شدند، نزد خود نگه داشته اند.

گروه طالبان در بدل تحویلدهی این اجساد، جسد مهاجمی را خواسته اند که جنرال عبدالرازق، فرمانده پیشین پولیس ولایت کندهار، را به ضرب گلوله از پا در آورد.

هفتۀ گذشته، در سقوط هیلیکوپتر اردوی ملی افغان در ولسوالی اناردرۀ ولایت فراه ۲۵ نفر به شمول معاون قول اردوی ۲۰۷ ظفر کشته شد.

محب الله محب، سخنگوی پولیس فراه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که اجساد ۱۳ نفر از قربانیان این رویداد تا هنوز در نزد "دشمن" است. او گفت که در اثر وساطت بزرگان محلی، تا کنون اجساد ۱۲ نفر از کشته شدگان به خانواده های شان تحویل داده شده است.

مقام‌های افغان خرابی هوا را دلیل این سانحه خواندند، اما طالبان ادعا کرده اند که جنگجویان آن گروه هیلیکوپتر اردو را سقوط داده اند.

قاری یوسف احمدی که خود را سخنگوی طالبان می‌خواند با ارسال پیامی در وتس اپ گفته است که آن گروه از طریق کمیتۀ بین المللی صلیب سرخ آمادۀ تحویلدهی اجساد کشته شدگان سانحۀ هیلیکوپتر به خانواده های قربانیان است، به شرط اینکه حکومت افغانستان جسد ذبیح الله ابودجانه - قاتل جنرال رازق - را به طالبان تحویل دهد.

افزون بر شماری از مقام‌های نظامی افغان و چند فرد غیر نظامی، فرید بختور، رئیس و جمیله امینی عضو شورای ولایتی فراه در میان کشته شدگان سقوط هیلیکوپتر در ولسوالی اناردرۀ فراه بودند.

XS
SM
MD
LG