لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان نُه ورزشکار را در میدان وردک رها کردند


نُه ورزشکار روز سه شنبه از سوی طالبان در ولسوالی جلریز ربوده‌ شدند.
نُه ورزشکار روز سه شنبه از سوی طالبان در ولسوالی جلریز ربوده‌ شدند.

مقامات ولایت میدان وردک می‌گویند که نُه ورزشکار که روز سه شنبه از سوی طالبان در ولسوالی جلریز ربوده‌ شده بودند، از قید آنان آزاد شدند.

عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک به صدای امریکا گفت، روز سه شنبه همین هفته طالبان مسلح در ولسوالی جلریز میدان وردک نُه ورزشکار را با یک راننده ربودند.

آقای منگل افزود، این ورزشکاران می‌خواستند که در محفل حمایت از نیروهای امنیتی افغان در مرکز این ولایت اشتراک کنند که از سوی طالبان ربوده شدند.

اما او افزود "خوشبختانه ادارۀ محلی میدان با همکاری متنفذین آنان را ناوقت روز گذشته از چنگ طالبان آزاد کردند".

شریف‌الله هوتک عضو شورای ولایتی میدان وردک نیز به صدای امریکا، رهایی این ورزشکاران را از قید طالبان تأیید کرد.

گروه طالبان تا کنون در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته است.

قبل از این نیز طالبان مسلح بارها شماری از مسافرین را در مسیر شاهراه نمبر یک ( کابل – قندهار) و مسیر کابل – بامیان ربوده و حتی شماری از آنان را به قتل رسانده اند.

برخی از اعضای شورای ولایتی میدان وردک و باشندگان این ولایت از حکومت و نها‌دهای امنیتی می‌خواهند تا جهت بیرون راندن طالبان از ساحات ناامن این ولایت، عملیات وسیع زمستانی را راه‌اندازی کنند.

میدان وردک یکی از ولایات ناامن افغانستان است که طالبان مسلح در شماری از ولسوالی‌های آن به خصوص ولسوالی جلریز و سید آباد حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG