لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی طالبان از وضعیت صحی گروگان امریکایی آن گروه


طالبان می‌گوید وضعیت صحی یک استاد امریکایی ربوده شده نگران کننده است.
طالبان می‌گوید وضعیت صحی یک استاد امریکایی ربوده شده نگران کننده است.

گروه طالبان با نشر خبرنامه‌یی در مورد وضعیت دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان، وضعیت صحی کیون کینگ، را نگران کننده خوانده اند.

ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان با ارسال این خبرنامه به رسانه‌ها، گفته است که از میان دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان، کیون کینگ، استاد امریکایی در کنار بیماری قلبی به بیماری گرده و تورم پا، نیز دچار شده است.

در خبرنامۀ طالبان آمده است "اکنون بیماری استاد نامبرده شدید شده است، پندیدگی پا، هم برای وی پیدا شده است گاه ناگاه بی هوش می‌شود و روز به روز بیماری اش خطرناک می‌گردد".

طالبان گفته اند که آنان این دو " زندانی خارجی" را در زندان نیز مداوا می‌کردند؛ اما به دلیل وضعیت جنگی، تداوی آنان به گونۀ درست انجام نشده است.

طالبان مسلح، در اگست سال گذشته دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان، کیون کینگ امریکایی و تیموتی جان ویکس آسترالیایی را از نزدیکی ساختمان این پوهنتون ربودند.

طالبان در ماه نخست سال جاری میلادی، یک ویدیو از این استادان امریکایی و آسترالیایی را پخش کرد که در آن از رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار رهایی زندانیان خویش، شده بودند.

طالبان در خبرنامۀ که منتشر کرده اند، مسؤول هرگونه تهدید برای زندگی این استاد امریکایی، حکومت ایالات متحده امریکا را دانسته و گفته اند که ایالات متحده برای رها ساختن این زندانیان، خواست‌های آنان را نپذیرفته است.

ایالات متحده امریکا هنوز در مورد این اعلامیه گروه طالبان واکنش نشان نداده؛ اما پوهنتون امریکایی افغانستان در کابل، با نشر خبرنامه‌یی از طالبان خواستار رهایی هرچه زودتر این استادان شده است.

پوهنتون امریکایی افغانستان در واکنش به این اعلامیه طالبان، گفته است که بورد، محصلان و هیأت اداری این پوهنتون پس از اطلاع یافتن از وضعیت صحی استاد کیون کینگ، متاثر شده اند.

این پوهنتون در اعلامیه‌ای که به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که این استادان قربانی یک عمل جنایتکارانۀ ربایندگی شده اند.

در این اعلامیه آمده است "آنان برای تدریس جوانان افغان و برای ایجاد افغانستان صلح آمیز از کشورشان به افغانستان آمده بودند. آنان به هیچ کسی ضرر نرسانیده بودند. ما از طالبان با تأکید می‌خواهیم که آقای کوین و آقای ویکس را بدون رسانیدن ضرری به آنان، هرچه زوتر رها کنند".

پوهنتون امریکایی افغانستان گفته است که برای رهایی این استادان ربوده شده به تلاش‌های خویش ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG