لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان گفتگوهای صلح افغانستان را به تعویق انداخت


پیشتر از این طالبان از ادامۀ گفتگوهای صلح پا پس کشیدند
پیشتر از این طالبان از ادامۀ گفتگوهای صلح پا پس کشیدند

حکومت پاکستان می گوید که دور دوم گفتگوهای صلح میان نمایندگان دولت افغانستان و گروه طالبان به تعویق افتاد. قرار بود این دور گفتگوها فردا جمعه ۳۱ جولای در پاکستان برگزار شود.

وزارت خارجۀ پاکستان گفته است که گفتگوهای صلح، به دنبال مرگ ملا عمر رهبر پیشین طالبان و ایجاد سردرگمی در درون آن گروه به تعویق می افتد.

در خبرنامه یی که از سوی وزارت خارجۀ پاکستان نشر شد، از تعهد و آرزومندی دوستان افغانستان و پاکستان برای تعامل در روند صلح خبر داده شده است.

نشست روز جمعه ساعاتی پس از آن به تعویق انداخته شد که گروه طالبان با نشر خبرنامه یی از گفتگوهای صلح با نمایندگان حکومت افغانستان پا پس کشیدند.

از سوی دیگر گروه طالبان گفتند که دفتر سیاسی آن گروه در قطر از جریان مذاکرات صلح که در اسلام آباد یا چین برگزار می شود اطلاعی ندارد.

طالبان با نشر خبرنامه یی گفتند که آن گروه تمام صلاحیت گفتگوهای صلح را به دفتر طالبان در قطر سپرده است، اما دفتر یاد شده در جریان هیچ گونه مذاکراتی قرار ندارد.

ریاست جمهوری افغانستان در یک خبرنامه شام دیروز مرگ ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان، را تایید کرد.

حکومت افغانستان گفته است که مرگ ملاعمر بر روند صلح تاثیر منفی نخواهد داشت، اما اکثر آگاهان بر این باور اند که جانشین رهبر طالبان می تواند نقش بسیار مهمی را در آیندۀ گفتگوهای صلح بازی کند.

XS
SM
MD
LG