لینک های دسترسی

Breaking News

گروه طالبان برای رسیدن به کرسی افغانستان در ملل متحد از روسیه کمک خواست


سهیل شاهین،‌ سخنگوی طالبان در دوحه، پایتخت قطر، از سوی این گروه به کرسی افغانستان در ملل متحد معرفی شده است
سهیل شاهین،‌ سخنگوی طالبان در دوحه، پایتخت قطر، از سوی این گروه به کرسی افغانستان در ملل متحد معرفی شده است

گروه طالبان روز پنجشنبه ۲۵ نومبر (چهارم قوس) از روسیه خواست تا در دادن کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد به آنان کمک کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس روسیه، سهیل شاهین، عضو تیم مذاکره‌کننده طالبان در دوحه، گفته است که این گروه با روسیه روابط خوب داشت و اکنون نیز دارد.

آقای شاهین که توسط حکومت طالبان به حیث نماینده این گروه در سازمان ملل متحد معرفی شده است، همچنین گفت که گروه طالبان از روسیه انتظار دارد تا از نامزدی وی به حیث نماینده افغانستان در کمیته اعتبار نامه ملل متحد، حمایت کند.

وسیلی نبینزا، نماینده دایمی روسیه در ملل متحد در ماه اکتوبر سال روان میلادی گفته بود که تصمیمی در مورد سپردن کرسی نمایندگی دایمی افغانستان در ملل متحد به گروه طالبان گرفته نشده است.

دو عضو جمهوری‌خواه کانگرس امریکا هفته گذشته از انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد، خواستند که کرسی نمایندگی دایمی افغانستان نباید به گروه طالبان داده شود.

لندسی گرام، عضو مجلس سنای امریکا و مایکل والتز، عضو مجلس نمایندگان این کشور با ارسال نامه‌ای به آقای گوتیرش گفتند که سپردن کرسی نمایندگی دایمی افغانستان به طالبان و به رسمیت شناختن حکومت این گروه، در تناقض با ارزش‌های خواهد بود که ملل متحد در صدد ترویج آن است.

پس از مسلط شدن مجدد طالبان در ماه اگست بر افغانستان، اقتصاد این کشور جنگ زده که متکی به کمک های بین‌المللی بود، در پرتگاه سقوط قرار گرفت،‌ سیستم بانک‌داری این کشور به ورشکستگی مواجه شد،‌ زنان و دختران در سطوح مختلف از حقوق‌شان، به شمول حق کار و تحصیل محروم شدند و تا حال هیچ کشوری به شمول پاکستان که حامی اصلی طالبان پنداشته می‌شود، حاکمیت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

جامعۀ بین‌المللی تاکید دارد که طالبان باید نخست به تعهدات‌شان برای ایجاد حکومت همه‌شمول و احترام به حقوق تمام افغان‌ها، به شمول اقلیت‌ها، زنان و دختران و فراهم آوری فرصت‌های تحصیل و کار برای همه، عمل کنند تا مشروعیت به دست بیاورند.

XS
SM
MD
LG