لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: والی نام‌نهاد طالبان برای بادغیس کشته شد


وزارت داخلۀ افغانستان امروز سه شنبه (۶ سنبله) جزئیات بیشتر در مورد درگیری دیروز نظامیان افغان با طالبان در فاریاب نشر کرد.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی این وزارت گفته است که در جملۀ ۵۴ طالب کشته‌شدۀ دیروز، قاری محمدایوب مشهور به لالا والی نام‌نهاد طالبان برای بادغیس و شیخ کریم، معاون وی با ۱۱ فرد بلندپایه این گروه شامل اند.

وزارت داخلۀ افغانستان در خبرنامه‌ای گفته است: "مولوی عصمت‌الله، ولسوالی آب‌کمری، مولوی حیات‌الله مشهور به کر، ملا محی‌الدین، نورا پهلوان، ملا قربان بازگیر، مولوی سردار، ملانظر، مولوی بسم‌الله او مولوی سبحان کشته شدند".

بر بنیاد معلومات این وزارت، ۶۰ عضو دیگر گروه طالبان نیز در درگیری روز گذشته در ولسوالی غورماچ فاریاب کشته شدند و اسلحه و مهمات شان به دست نیروهای افغان افتاده است.

این وزارت گفته است که این جنگجویان طالبان برای انجام حملات تروریستی از ولایت بادغیس به فاریاب آمده بودند.

به گفتۀ مقام‌های وزارت داخلۀ افغانستان، این افراد در حمله بر کمپ چینایی‌ها نیز نقش کلیدی داشتند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

این در حالی است که کاروان ۳۵۰ نفری اردوی ملی افغان که از ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب عازم ولسوالی قیصار آن ولایت بود، صبح دوشنبه (۲۷ اگست) هدف حملۀ طالبان قرار گرفت.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال، به صدای امریکا گفت که در این درگیری سه سرباز اردوی ملی و ۵۴ جنگجوی طالب کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG