لینک های دسترسی

Breaking News

پنجاه و چهار جنگجوی طالب در نبرد با سربازان افغان کشته شد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

کاروان اردوی ملی افغان که از ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب عازم ولسوالی قیصار آن ولایت بود، صبح دوشنبه (۲۷ اگست) هدف حملۀ طالبان قرار گرفت.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال، به صدای امریکا گفت که طالبان در مسیر حرکت این کاروان ۳۵۰ نفری اردوی ملی ماین تعبیه کرده بودند.

آقای رضایی گفته است که در این درگیری سه سرباز اردوی ملی و ۵۴ جنگجوی طالب کشته شده است. او همچنان گفته است که اکنون این کاروان به ولسوالی قیصار رسیده است.

وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این درگیری حوالی ساعت ۹:۱۵ صبح در ساحۀ چهل گزی ولسوالی غورماچ رخ داده و به نقل از این اعلامیه کاروان یاد شده با حمایت قوای هوایی افغان "ضربات کوبنده" را بر طالبان وارد کردند.

تا کنون مشخص نیست که آیا در این نبرد به غیرنظامیان افغان نیز آسیبی رسیده است یا خیر.

خبرنامۀ وزارت دفاع افغانستان صراحت نداده است که کاروان اردوی ملی به کدام مقصد عازم ولسوالی قیصار بود، اما برخی مقام‌های ولایتی گفته اند که این نیروها در حال ترک ولسوالی غورماچ بودند.

صبغت الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب، به صدای امریکا گفت که به دلیل کمبود قوا و افزایش مشکلات امنیتی این نیروها ولسوالی غورماچ را ترک کردند.

آقای سیلاب افزود که کاروان اردوی ملی که مربوط قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال می باشد، باید ساحه را تخلیه و مسوولیت آن را به کندک اردوی ملی که مربوط قول اردوی ظفر در هرات می شود، واگذار می کرد. اما خبرنگار صدای امریکا گزارش می دهد که تا کنون کندک قول اردوی ظفر در این ولسوالی مستقر نشده است.

گروه طالبان با نشر پیامی در تویتر ادعا کرده است که در این حمله چندین واسطۀ اردوی ملی افغان را تخریب کرده و چند واسطۀ دیگر آنان با مقداری مهمات به دست جنگجویان طالب افتاده است.

اردوی ملی افغان دقیقاً پس از سقوط پایگاه مشهور به "کمپ چینایی‌ها" در غورماچ این ولسوالی را ترک می‌کند.

XS
SM
MD
LG