لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امنیتی: والی نام نهاد طالبان در کندز زخمی شد


بخشی از مناطق ولایت کندز تحت نفوذ گروه طالبان قرار دارد.
بخشی از مناطق ولایت کندز تحت نفوذ گروه طالبان قرار دارد.

شیرعزیز کامه وال، قوماندان زون ۸۰۸ سپین زر می‎گوید شب گذشته در ولسوالی دشت ارچی، ولایت کندز یک تن در میان طالبان، دست به حملۀ انتحاری زد.

آقای کامه وال می‎افزاید در نتیجۀ این رویداد، چهار طالب مسلح کشته و ملا عبدالسلام آخند، والی نام نهاد طالبان در کندز، زخمی شد.

به گفتۀ آقای کامه وال، براساس معلومات آنان، انتحار کننده باشندۀ ولسوالی اچین ننگرهار بود و برای حمله بالای ملا عبدالسلام، به کندز آمده بود.

یکی از باشندگان ولسوالی دشت ارچی، بدون ذکر نام‎ش، گفت شب گذشته، ملا عبدالسلام والی نام نهاد طالبان برای کندز، در قریۀ "ترک" به مهمانی دعوت بود که حملۀ انتحاری در جریان همین مهمانی، صورت گرفت.

وی افزود که در نتیجۀ این رویداد، چهار عضو گروه طالبان کشته و والی نام نهاد این گروهزخمی شده است.

این باشندۀ ولسوالی دشت ارچی گفت دوتن قصد داشتند تا حملات انتحاری را انجام دهند؛ اما طالبان از قصد آنان باخبر شد، که در نتیجه، یکی از آنان خود را منفجر ساخت؛ اما دومی از سوی طالبان، قبل از منفجرساختن مواد همراهش، دستگیر شد.

به گفتۀ این منبع فرد دستگیر شده، باشندۀ ولسوالی امام صاحب، ولایت کندز است.

طالبان تا اکنون در مورد حمله بالای والی نام نهاد این گروه در کندز، چیزی نگفته اند؛ اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‎کند، روز پیش پس از نشر خبر کشته شدن والی نام نهاد طالبان، این خبر را بی‎اساس خواند و از مردم خواست تا به این شایعه‎ها گوش ندهند.

ولایت کندز از ماه سپتامبر سال گذشتۀ میلادی تا اکنون، شاهد جنگ میان نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان است.

XS
SM
MD
LG