لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: به خاطر 'ثواب' جنگ را در رمضان توقف نمی دهیم


ملل متحد می خواهد درگیری در جریان ماه رمضان در افغانستان توقف یابد، اما طالبان پافشاری کرده اند که جنگ شان را در این ماه ادامه خواهند داد.

یان کوبیش، فرستادۀ ویژۀ ملل متحد برای افغانستان در اعلامیه ای به مناسبت آمدن ماه رمضان از تمام جوانب در گیر در افغانستان تقاضا کرده تا به احترام این ماه، از جنگ دست کشیده و به افغان ها فرصت دهند تا با آرامش عبادت کنند.

اما طالبان اعلام کرده اند که در جریان ماه رمضان نیز به حملات شان در افغانستان ادامه خواهند داد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در تماس تازه اش با رسانه ها گفته است که رمضان برای آنها ارزش مذهبی زیادی داشته و به گفتۀ او، ثواب جهاد درین ماه به مراتب بیشتر است.

تشدید جنگ پیش از رمضان

طالبان خبر توقف جنگ را در ماه رمضان جعلی عنوان کرده، پس گرفته گفته اند و گفته اند که آن خبر از جانب استخبارات افغانستان پخش شده بود.

در عین حال، یک مقام ارشد افغان می گوید که حملات طالبان در مناطق جنوب و شرق افغانستان نسبت به یک سال گذشته ۱۵ در صد افزایش یافته است.

جنرال محمد شریف یفتلی، فرمانده قول اردوی که هفت ولایت در جنوب و شرق را زیر پوشش دارد، می گوید که در بین جنگجویان طالب، شهروندان پاکستان و چیچن دیده می شود.

یفتلی اضافه کرد که حدود سه هزار و پنجصد مدرسه در پاکستان وجود دارد که همه آنها متعهد به فرستادن گروه های افراطی به افغانستان اند. او تائید کرد که عملیات امنیتی در شرق زیر فرماندهی چهار قوماندان افغان و کمک اندک قوای ائتلاف موفق بوده است.

اما در عین حال، باشندگان پکتیا از نفوذ روبه افزایش شبکۀ حقانی در آن ولایت ابراز نگرانی کرده اند.
XS
SM
MD
LG