لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: کاروان های صلح خواهی، دسیسه دشمن است


کاروان صلح هلمند
کاروان صلح هلمند

طالبان با نشر یک اعلامیه، کاروان های صلح خواهی در افغانستان را دسیسه دشمن خوانده از مردم خواستند که خود را از دسایس پنهان و آشکار استخباراتی اشغالگران دور نگهدارند.

در این اعلامیه طالبان در حالیکه تقاضای موسپیدان و فعالین را برای تمدید آتش بس برای ماه جاری رد کردند، گفته اند که طی ۱۷ ساله گذشته امریکایی ها و حامیان افغان شان از هیچ نوع تلاشی برای خاموش ساختن صدای به گفته آن ها جهاد مردمی، دریغ نکرده و برای تداوم اشغال شان از حربه های سرد استفاده کرده اند.

طالبان یکی از این حربه ها را ایجاد شورای صلح نامیده میگویند که امریکایی ها صد ها ملیون دالر را خرچ شورای نمودند، که به گفته این گروه مخالف حکومت افغانستان، ناکارا بوده است.

شورای صلح افغانستان
شورای صلح افغانستان

در این اعلامیه، تشکیل کاروان های صلح، یک دسیسه دیگر امریکایی ها عنوان شده است. طالبان میگویند امریکایی ها بازهم با مصرف دالر، کارکنان استخباراتی را تحت نام سران قومی وارد میدان میکنند و توسط آنان تلاش میورزد تا به گفته آن ها، جهاد را افغان کشی، معرفی کنند.

طالبان می گویند یگانه هدف جریان های مرموز و تصحن ها تحت عنوان صلح، منصرف ساختن مردم افغانستان از داعیه به گفته آن برحق جهاد است. این گروه تندرو میگوید صلح طلبان حرفی از اشغال برزبان نمی آورند و نه هم موضوع خروج خارجی ها را مطرح میکنند. طالبان می گویند هدف از گروه های صلح خواه، به زمین گذاشتن سلاح طالبان و قبول کردن رژیمی است که به گفته این تندروان، توسط اشغالگران بر افغان ها تحمیل شده است.

در اعلامیه طالبان آمده است که امارت اسلامی آخرین دسیسه اشغالگران و حامیان آنانرا ناکام خواهند ساخت.

کاروان صلح هلمند نخستین جنبشی بود که برای دادخواهی تأمین صلح از لشکرگاهِ تا کابل، ۷۰۰ کیلومتر را پیاده طی کرد.

این کاروان که اکنون به حرکت مردمی مشهور است، از روز یکشنبه در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در کابل، تحصن کرده است. اعضای این جنبش در نظر دارند که روز سه شنبه در مقابل یکی از سفارت‌ها در کابل – که به باور این حرکت آن کشورها بر طالبان نفوذ دارند - بروند و به تحصن شان ادامه دهند.

اعضای کاروان صلح جوانان مهاجر افغان در پاکستان "کاروان صلح تورخم" ظهر دوشنبه بعد از هفت روز پیمودن، سفر پیادۀ شان را از تورخم تا کابل به منظور تأمین صلح در افغانستان تکمیل کردند.

XS
SM
MD
LG