لینک های دسترسی

Breaking News

حادثۀ ترافیکی در غزنی۵۲ کشته بر جا گذاشت


مقام‌های محلی گفته اند که جسد ۳۸ قربانی این رویداد به کلی سوخته است
مقام‌های محلی گفته اند که جسد ۳۸ قربانی این رویداد به کلی سوخته است

حادثۀ ترافیکی حوالی صبح امروز در مسیر شاهراه کابل - کندهار منجر به کشته شدن ۵۲ نفر و زخمی شدن ۷۳ نفر دیگر شد.

وحیدالله ولسوال مقر ولایت غزنی به صدای امریکا گفت که دو موتر مسافربری ۳۰۳ با هم تصادم کرد که این حادثه سبب آتشسوزی یک تانکر تیل و آتش گرفتن هر دو موتر مسافربری شد.

مقام‌های محلی در ولایت غزنی گفته اند که قربانیان این رویداد شامل زنان و کودکان می باشد که به گفتۀ آنان وضعیت صحی شماری از زخمی شدگان وخیم است.

اسدالله شجاعی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غزنی گفت که از جمع کشته شده‌گان این رویداد چندین جسد به کلی سوخته و غیرقابل تشخیص می باشد.

در همین حال مقام‌های افغان می گویند که شمار دقیق کشته شده‌گان این رویداد پس از انجام معاینات طب عدلی مشخص خواهد شد زیرا به گفتۀ آنان از برخی اجساد فقط یک پارچۀ کوچک به جا مانده و متباقی همه خاکستر شده است.

محمد اسماعیل کاووسی، مسوول روابط عامۀ وزارت صحت عامۀ افغانستان به صدای امریکا گفت که احتمالاً شمار تلفات این رویداد افزایش خواهد یافت، زیرا به گفتۀ وی برخی از آسیب دیده‌گان این رویداد به ویژه کودکان دچار سوختگی بسیار شدید شده اند.

دو موتر مسافربری مربوط شرکت‌های ترانسپورتی میوند وردک و هلمند بس ترانسپورت به گفتۀ شاهدان عینی سرعت بیش از حد داشتند که بلاخره به این حادثه انجامید.

تخریب‌شدن پل و پلچک در مسیر شاهراه کابل – کندهار، سرعت بیش از حد و عدم توجه به قوانین ترافیک از دلایل رویدادهای ترافیکی در مسیر خوانده شده است.

پیش از این نیز شاهراه کابل – کندهار شاهد رویدادهای مشابه ترافیکی بوده که ده‌ها کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

XS
SM
MD
LG