لینک های دسترسی

Breaking News

ده مسافر ربوده شده در زابل رها شدند


این ده مسافری درماه نومبر سال گذشته میلادی درساحات ولسوالی شاجوی ولایت زابل توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بودند.
این ده مسافری درماه نومبر سال گذشته میلادی درساحات ولسوالی شاجوی ولایت زابل توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بودند.

مسئولین محلی ولایت زابل تأیید کردند که ده مسافر گروگان گرفته شده، عصر روز گذشته از چنگ ربایندگان آزاده شده اند.

این مسئولین می گویند که این گروگان ها به همکاری متنفذین واداره امنیت ملی افغانستان، ازقید ربایندگان رها شده اند.

محمد انور اسحق زی والی زابل با تأیید این خبر به رادیو آشنا صدای امریکا گفت:" ده گروگان روز گذشته با همکاری منتفذین واداره امنیت ملی ازقید رها شده وامروز قرار است با هلیکوپترهای نظامی ازاین ولایت به کابل منتقل شوند.

والی زابل وضعیت مسافرین ربوده شده را خوب خوانده گفت که تمامی این مسافرین که شامل ده نفر می شدند از قید رها شده است.

روز گذشته اداره امنیت ملی افغانستان نیز طی اعلامیه کوتاهی رهایی این ده نفر را ازقید ربایندگان تأیید کرده بود.

این مسافرین در اواسط ماه نومبر سال گذشته میلادی درساحات ولسوالی شاجوی ولایت زابل توسط افراد مسلح ناشناس ربوده شده بودند.

مسئولین محلی ولایت غزنی نیز رهایی این ده مسافر را تأیید کردند. وزیر محمد جوادی ولسوال ولسوالی شاجوی ولایت زابل می گوید که این ده مسافر توسط ملاتقوی یکی ازقوماندانان محلی طالبان به گروگان گرفته شده بود.

ولسوال شاجوی به صدای امریکا گفت:" ملاتقوی یکی از قوماندانان طالبان است که این ده مسافر را بخاطری 400 رأس گوسفند کوچی ها که درولایت غزنی ربوده شده است به گروگان گرفته بودند که بلآخره با تلاش های بزرگان قومی شاهجوی، اداره محلی واداره امنیت ملی ازقید رها شده اند.

این درحالیست که بعد از ربوده شدن این مسافرین طالبان، گروگان گیری این مسافرین را رد کرده گفته بودند که آنان تحقیق خواهند کرد تا چه کسانی این مسافرین را ربوده است.

مسئولین محلی می گویند که این ده گروگان امروز به واسطه هلیکوپترهای نظامی از ولایت زابل به کابل پایتخت کشور منتقل خواهد شد.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG