لینک های دسترسی

Breaking News

حمایت باشندگان هرات از پروژه تاپی


اولین راهپیمایی باشنده گان ولایت هرات در حمایت از پروژه تاپی
اولین راهپیمایی باشنده گان ولایت هرات در حمایت از پروژه تاپی

ده ها تن از جوانان ، فعالان مدنی و نماینده گان مردم هرات در شورای ولایتی ، با تجمع در سرک های این ولایت و حمل بیرق های چهار کشور ذیدخل در پروژه تاپی دست به سرور و شادمانی زدند.

این افراد با راهپیمایی در سرک منتهی به ساختمان قنسولگری کشورهای ترکمنستان ، پاکستان ، هندوستان و دفتر کار والی هرات مراتب تشکر و قدردانی خود از عملی شدن پروژه بزرگ تاپی را بیان داشتند.

سید عظیم کبرزانی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی که در این جشن جوانان هرات را همراهی میکرد نیز افتتاح پروژه تاپی و گذر آن از این ولایت غربی را موثر در رشد چرخه اقتصادی و بهبود امنیت عنوان کرد.

آقای کبرزانی همچنان اجرایی شدن پروژه تاپی در بین چهار کشور ترکمنستان ، افغانستان ، پاکستان و هندوستان را نمادی از همگرایی منطقوی عنوان کرد.

جوانان اشتراک کننده در این جشن نیز میگویند پروژه تاپی یکی از بزرگترین و مهمترین پروژهای زیربنایی حکومت افغانستان در جریان 15 سال اخیر میباشد که تهداب گذاری میشود .

آنها میگویند گذر این پروژه از افغانستان میتواند زمینه کار برای حداقل 14 هزار نفر را فراهم کند که راهکاری موثر برای مبارزه با بیکاری در کشور است.

سعد خطیبی رییس اتاق های تجارت و صنایع ولایت هرات نیز میگوید انرژی گاز این پروژه میتواند زمینه تولید برق در فابریکات صنعتی این ولایت را فراهم کرده و گاز مصرفی را با قیمتی نازل تر در اختیار مردم قرار دهد.

از جانب دیگر محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات در حضور این جوانان و تمام روسای ادارات دولتی این ولایت ، پروژه تاپی را موثر در راستای متحد شدن چهار کشور عضو برای مبارزه با هراس افگنی در منطقه میخواند.

آقای رحیمی میگوید این پروژه آسیای مرکزی را با آسیای جنوبی وصل میکند و میتواند زمینه ساز صلح دائمی در افغانستان شود.

جوانان برپا کننده این جشن همچنان به مسوولین نماینده گی های سیاسی کشورهای ترکمنستان ، پاکستان ، هندوستان و نماینده حکومت افغانستان در این ولایت تحفه هایی را نیز اهدا نمودند.

شرکت کننده گان این جشن همچنان در یکی از تپه های ولایت هرات بیرق های چهار کشور عضو در پروژه تاپی را با شعار "تاپی همگرایی منطقوی" به اهتزاز دراوردند.

همزمان شماری از فعالان مدنی و جوانان ولایت کابل نیز ، با برپایی یک تجمع و جشن خوشی در پایتخت افغانستان حمایت خود از اجرایی شدن پروژه تاپی را اعلان نمودند.

پایپ لاین گاز تاپی به طول ۷۳۰ کیلومتر از خاک افغانستان عبور میکند که در کنار فراهم نمودن گاز برای مردم در مناطق عبورش ، سالانه مبلغ ۵۰۰ میلیون دالر از بابت حق ترانزیت به حکومت افغانستان پرداخت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG