لینک های دسترسی

Breaking News

آتش­‌سوزی در یک شفاخانه در بغداد ده‌ها کشته برجا گذاشت


آتش‌سوزی ناشی از انفجار بالون آکسیجن در یک شفاخانۀ درمان بیماران کووید۱۹ در شهر بغداد عراق منجر به کشته شدن ۸۲ نفر و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر شد.

وزارت داخلۀ عراق روز یکشنبه ۲۵ اپریل (پنجم ثور) گفته است که برای جلوگیری از تکرار چنین "رویداد دردناک" نیاز است تا تدابیر ایمنی در تمام شفاخانه های آن کشور بازنگری شود.

آتش‌سوزی روز شنبه در شفاخانۀ ابن خطیب به وقوع پیوست و به گفتۀ شاهدان عینی، پس از وقوع این رویداد بیماران خود را از کلکین‌ها به بیرون پرتاب می‌کردند.

احمد ذکی یکی از شاهدان این رویداد به خبرگزاری رویترز گفت: "آتش به سرعت گسترش یافت، مثلیکه تیل آتش گرفته باشد...من برادرم را از شفاخانه بیرون کردم. سپس به آخرین طبقه که هنوز آتش نگرفته بود، بالا شدم و دختری را که حدود ۱۹ سال عمر داشت، دیدم که دچار خفقان شده است و نزدیک بود جان بدهد... او را بر دوش کشیده و به بیرون از ساختمان شفاخانه شتافتم."

مصطفی الکاظمی، صدر اعظم عراق با نشر بیانیه‌ای گفته است: "چنین رویداد نشانۀ سهل‌انگاری است و از اینرو دستور داده ام که تحقیقات فوری آغاز شود و رییس، مسوولان امنیتی و حفظ و مراقبت این شفاخانه بازداشت شوند، تا زمانیکه سهل انگاران شناسایی و حسابده قرار گیرند."

سیستم صحی عراق که در نتیجۀ چند دهه جنگ و تحریم به شدت صدمه دیده است، در جریان همه‌گیری کووید۱۹ بیش از پیش زیر فشار قرار گرفته است.

بر اساس آمار رسمی، عراق روزانه به گونۀ اوسط ۸۰۰۰ واقعه مثبت کروناویروس را ثبت می‌­کند و این کشور هم اکنون با موج دوم همه‌گیری کووید۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند.

وزارت صحت عراق روز شنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان کووید۱۹ در آن کشور به بیش از ۱۰۲ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به بیش از ۱۵۲۰۰ نفر رسیده است، اما به گفتۀ کارشناسان صحی آمار دقیق مبتلایان و مرگ و میر به مراتب بیشتر از این است.

XS
SM
MD
LG