لینک های دسترسی

Breaking News

شرکت تسلا از روبات‌های انسان‌نما رونمایی می‌کند


ایلن مسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تسلا، چهار سال پیش اتکای بیش از حد به روبات‌های کارخانه‌ای را مقصر اصلی در نزول صنعت موترهای برقی می‌دانست، اما اکنون ظاهراً دیدگاه آقای مسک تغییر کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که شرکت تسلا در ایالت تکزاس امریکا اکنون طرح‌های بلندپروازانه‌ای برای استقرار هزاران ربات انسان‌نما را در کارخانه‌های خود دارد که در نهایت به میلیون‌ها روبات در جهان گسترش خواهد یافت.

یک آگاه از این موضوع به خبرگزاری رویترز گفته است که سر و صدای این موضوع در ابتدا در داخل شرکت آغاز شد، چرا که تسلا جلسات داخلی بیشتری در مورد این روبات‌ها داشت.

کارشناسان ربات‌ها، سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گرانی که رویترز با آنان مصاحبه کرده است، تردید دارند که شرکت تسلا بتواند پیشرفت‌های فناوری‌‌ را پیشنهاد دهد که بتواند هزینۀ ربات‌های "مصرف عمومی" را در کارخانه‌ها، خانه‌ها و دیگر اماکن توجیه کند.

ایلن مسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که هزینۀ نگهداری و تعمیر روبات‌های پیچیده بیشتر از هزینۀ استخدام انسان‌ها در خط مونتاژ و تولید است. او حتا گفته بود: "دست‌های انسان این کار (مونتاژ) را خیلی بهتر انجام می‌دهند."

تسلا در حال حاضر از صدها روبات طراحی شده برای مشاغل خاص در کارخانه‌های موترسازی خود استفاده می‌کند. روبات‌های انسان‌نما از سال‌ها به اینسو توسط شرکت‌های موترسازی هوندا و هاندی در قسمت تولیدات استفاده شده است.

همانند موترهای خودران روبات‌ها نیز در شرایط غیرقابل پیش‌بینی ممکن با مشکل مواجه شوند.

XS
SM
MD
LG