لینک های دسترسی

Breaking News

گذرگاه تورخم به روی مسافرین باز شد


اردوی پاکستان از عصر روز گذشته گذرگاه تورخم را بسته اند
اردوی پاکستان از عصر روز گذشته گذرگاه تورخم را بسته اند

مقام‌های ولایتی ننگرهار گفته اند که گذرگاه تورخم به روی رفت و آمد مسافرین که قبلاً مسدود شده بود، پس از چاشت امروز باز گردید.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که این گذرگاه بعد از ۲۴ ساعت مسدودی به روی عابرین و وسایط باز گردیده است.

دروازه تورخم ظهر روز جمعه پس از انفجار در نزدیکی این گذرگاه در جانب پاکستان، مسدود شده بود.

معلومات قبلی

نظامیان پاکستانی از عصر دیروز به این طرف، گذرگاه تورخم را به روی رفت و آمد مسافرین بسته است و اکنون تعدادی زیادی از مسافرین در دو سوی این گذرگاه منتظر اند.

مقام‌های پاکستان به صدای امریکا گفته اند، این گذرگاه را به این دلیل بسته اند که روز گذشته نظامیان پاکستانی در این گذرگاه هدف حمله انفجاری قرار گرفتند که در نتیجه شش مرزبان پاکستانی و دو مسافر ملکی زخمی شدند.

اما؛ عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت، هفت مسافری که به سوی افغانستان می‌آمدند، در آن رویداد زخمی شدند که در مرکز صحی تورخم تداوی شده اند.

او افزود "اکنون راه مسدود است و نزدیک به صد مسافر دیشب را در تورخم سپری کردند که ما برای آنان غذا و سهولت‌ها را فراهم ساختیم".

آقای خوگیانی گفت، هنوز برای تردد مسافرین از طریق گذرگاه تورخم اجازه داده نشده و صدها تن در این سوی گذرگاه منتظر اند.

زیرک، یک مسافر در تورخم به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، ۳۰۰ مسافر در تورخم منتظر اند و امید دارند که پاکستان به آنها اجازه رفتن را بدهد.

او افزود "هفت جنازه هم در آن سوی گذرگاه تورخم است و مشایعت کنندگان را اجازه ورود به این طرف را نمی‌دهند".

هنوز مقام‌های پاکستانی در مورد اجازۀ رفت و آمد مسافرین چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG