لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی جای توطئه و دسیسه نیست


رئیس جمهور گفت که در کار این کمیسیون مداخله نمی‌کند و به کسی این اجازه را نیز نمی‌دهد
رئیس جمهور گفت که در کار این کمیسیون مداخله نمی‌کند و به کسی این اجازه را نیز نمی‌دهد

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان که در کنفرانس معرفی کمشینران کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، سخنرانی می‌کرد، گفت، این کمیسیون مکانی دسیسه و توطیه نیست.

رئیس جمهور غنی تأکید کرد که نه خودش در کار این کمیسیون مداخله می‌کند و نه به کسی اجازۀ مداخله را می‌دهد.

آقای غنی گفت "این کمیسیون جای دسیسه و توطئه و فکر ناقص نیست، این کمیسیون آینده نگر است، یک افغانستان با ثبات و رفاه را زمینه‌اش را فراهم می‌سازد".

کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی، از میان ۲۵ هزار نامزد برای پروسۀ توزیع تذکره‌های الکترونیک، ۴۹۲ تن را استخدام کرد و نُه تن دیگر را در پُست کمیشنری کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی تعیین کرد.

رئیس جمهور غنی، پروسۀ استخدام این افراد شفاف را خواند و گفت با اقدامات شفاف، فرهنگ باداری را از میان ببرید.

او با تأکید بر پاسخگو بودن خویش به مردم افغانستان، افزود که دولت قدرتمند از خود به جا خواهد گذاشت تا هیچ کسی نتواند تبعیض و تفرقه ایجاد کند.

آقای غنی تأکید کرد که می‌خواهد از قدرت‌اش کاسته شود؛ اما او گفت این قدرت را به افراد نه، بلکه به نهادها واگذار خواهد کرد.

رئیس جمهورغنی گفت "من رئیس جمهوری استم که می‌خواهم هر روز صلاحیت‌هایم کم شود، صلاحیت‌ها را به افراد نمی‌دهم، صلاحیت‌ها را به نهادها می‌دهم".

او افزود که هیچ قومی از قومی دیگر افغانستان برتری ندارد و از از جوانان خواست تا فرهنگ دولت‌داری را تغییر دهند.

آقای غنی از وحدت ملی افغان‌ها نیز یاد آوری کرد و گفت ضامن وحدت ملی ما اینست که جوانان افغانستان مجبور به تک تک کردن دروازه‌های تیکه‌داران نشوند.

به گفتۀ رئیس جمهور غنی، در آیندۀ نزدیک پنج هزار بست جدید، بست‌های سارنوالی و ستره محکمه و هشت هزار بست معلمی، نیز از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری مدیریت خواهد شد.

رئیس جمهور افغانستان، از کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی خواست تا در پروسۀ استخدام به بازماندگان قربانیان نیروهای امنیتی افغان و حملات تروریستی، اولویت بدهد.

احمد نادر نادری، رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، گفت مصمم است تا ارزیابی داخلی این کمیسیون را انجام دهند.

آقای نادری گفت "این پروسه یک بخش عمده‌ا‌ش در کابل تکمیل شده و دفاتر ساحوی ده ولایت ارزیابی اولیه‌ا‌ش تکمیل شده، نتایج این ارزیابی‌ها به صورت مستقیم پلان استراتیژیکی پنج ساله کمیسیون را خواهد ساخت. کمیسیون از بانک جهانی خواهش کرده که به عنوان یک نهاد بیرونی ارزیابی نهادی، ساختاری و وظیفوی کمیسیون را آغاز کند".

رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، با تأکید به شایسته سالاری در پروسه‌های استخدام که از سوی این کمیسیون صورت می‌گیرد، گفت مداخلۀ افراد فقط می‌تواند منافع کوتاه مدت اشخاص را تأمین کند؛ اما منافع درازمدت و سلامت دستگاه حکومت را از بین می‌برد و دچار تزلزل می‌کند.

XS
SM
MD
LG