لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تعویق می‌افتد- منابع


منابعی در کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تایید کرده اند که تاریخ اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به تعویق می‌افتد.

بر بنیاد تقویم انتخابات، قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تاریخ ۲۷ میزان اعلام شود.

کمیسیون انتخابات به صورت رسمی هنوز در مورد تعویق اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری چیزی نگفته است؛ اما اورنگزیب یک کمشنر این کمیسیون به صدای امریکا گفت که با توجه به حجم کار در این مورد فیصله خواهد شد.

او افزود که بررسی حجم کارهای تخنیکی در این کمیسیون جریان دارد تا روشن شود که برای انجام کارهای باقی‌مانده چند روز نیاز است و سپس تاریخ دقیق نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد شد.

پیش از این اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان، گفته بودند که با توجه به کندی کار تخنیکی، ممکن اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به تعویق بیفتد.

ختم انتقال معلومات به سرور مرکزی

کمیسیون مستقل انتخابات افانستان گفت که روند انتقال معلومات بایومتریک به بانک اطلاعات مرکزی این اداره شب گذشته پایان یافت.

عبدالعزیز ابراهیمی، یکی از سخنگویان این کمیسیون گفت که معلومات بایومتریکی ۱.۷ میلیون و ۳۷هزار و ۸۷ رای‌دهنده به بانک اطلاعاتی منتقل شده است.

او گفت: "تنها بیش از ۲۳۰۰ دستگاه دیگر باقی مانده است که در قرنطین است، این معلومات هم به زودی انتقال می‌گردد".

ابراهیمی گفت که پس از انتقال معلومات تمام دستگاه‌ها به بانک اطلاعاتی، روند تصفیه آرا آغاز می‌شود که ممکن کار تصفیه آرا سه روز را در بر بگیرد.

XS
SM
MD
LG