لینک های دسترسی

Breaking News

مراسم تدفین پیکر رییس جمهور ایران، روز پنجشنبه برگزار می‌شود


حکومت ایران اعلام کرد که مراسم تدفین پیکر ابراهیم رییسی، رییس جمهور این کشور ظهر پنجشنبه ۲۳ می (سوم جوزا) در شهر مشهد برگزار می‌شود.

به نقل از مهر، خبرگزاری نیمه‌دولتی ایران، مراسم تشییع جنازه ابراهیم رییسی ساعت ۹:۳۰ صبح سه شنبه از ولایت آذربایجان شرقی در شهر تبریز آغاز می‌شود و هم‌زمان در ولایت قم نیز جریان خواهد داشت.

ستاد برگزاری مراسم گفته است که مراسم وداع مردم با پیکرهای "شهدای خدمت" شب سه شنبه در مصلای امام خمینی در تهران خواهد بود.

در اعلامیه این ستاد آمده است: "مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدا و تشییع با حضور عموم مردم در تهران، چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی، مراسم گرامی‌داشت شهدا با حضور هیات‌های عالی رتبه خارجی، چهارشنبه ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر [خواهد بود]".

قبل از مراسم تدفین رییس جمهور پیشین ایران ظهر پنجشنبه در مشهد، قرار است که مراسم وداع مردم ولایت خراسان جنوبی با پیکر وی نیز برگزار شود.

دولت ایران روز چهارشنبه ۲۲ می (دوم جوزا) را رخصتی رسمی اعلام کرده و گفته است در ولایت‌هایی که مراسم تشییع پیکر رییس جمهور فقید ایران و همراهانش برگزار می‌شود، مقامات همان ولایت در مورد رخصتی تصمیم خواهند گرفت.

همچنان امتحانات مکاتب در ایران تا آخر هفته جاری لغو اعلام شده و دولت ایران از مردم خواسته که در روزهای سه شنبه تا پنجشنبه از سفرها به ولایات خودداری و در عوض در مراسم تشییع جنازه و تدفین رییس جمهور و همراهانش اشتراک کنند.

دولت جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه ۲۰ می (۳۱ ثور) مرگ ابراهیم رییسی، رییس جمهور این کشور را در سانحۀ هلیکوپتر تایید و رهبر ایران پنج روز عزای ملی اعلام کرد.

هیات دولت ایران همچنان تایید کرد که علاوه بر رییس جمهور رییسی، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ این کشور، آل هاشم امام جمعه تبریز، داکتر مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی و سایر همراهانش در این رویداد جان باخته اند.

رسانه‌های دولتی ایران ناوقت یکشنبه گزارش دادند که هلیکوپتر حامل رییسی و همراهانش در "جنگل دیزمار" در ولایت آذربایجان شرقی ایران دچار سانحه شده است.

رییسی روز یکشنبه با شماری از مقام‌های ایرانی به آذربایجان شرقی رفته بود و یکجا با الهام علیوف، رییس جمهور آذربایجان، بند قیزقلعه‌سی را که با همکاری دو کشور در دریای مرزی ارس ساخته شده است، افتتاح کردند. این سانحه در هنگام برگشت رییسی از این مراسم به سمت تبریز، رخ داد

گروه

XS
SM
MD
LG