لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیۀ اروپا بیش از ۷۸ میلیون دالر دیگر به مردم افغانستان کمک می‌کند


همزمان با تشدید بحران بشری در افغانستان، اتحادیۀ اروپا می‌گوید که ۷۵ میلیون یورو را برای رسیدگی به نیازمندان در این کشور کمک می‌کند.

این اتحادیۀ ناوقت روز دوشنبه ۱۴ نومبر (۲۳ عقرب) دراعلامیه‌ای گفت که این بسته جدید کمک بشردوستانه در بخش مبارزه با ناامنی غذایی، فراهم سازی کمک به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و نیازمندی‌های مردم در فصل زمستان به مصرف خواهد رسید.

به گفتۀ اتحادیۀ اروپا در حال حاضر، حدود ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند.

با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری مواجه شده و پیش از این، ملل متحد و نهادهای بین‌المللی هشدار داده بودند که مردم افغانستان در آستانۀ زمستان با قحطی و گرسنگی گسترده دست و گریبان بوده و اگر کمک‌های فوری برای آنان فراهم نشود، میلیون‌ها نفر از وضعیت موجود بشری در کشورشان متاثر خواهند شد.

اتحادیه اروپا از افزایش بی‌پیشینۀ ناامنی غذایی در برخی از کشورهای جهان ابراز نگرانی کرده و افزوده که در حال حاضر، از کم از کم ۲۰۵ میلیون نفر در برخی کشورها به ‌شدت با ناامنی غذایی مواجه هستند و به کمک‌های فوری نیاز دارند.

به‌گفتۀ این اتحادیه افزون بر افغانستان، کشورهای اتیوپیا، نایجریا، سودان جنوبی، سومالیا و یمن در خطر قحطی قرار داشته و این کشورها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

اتحادیه اروپا بسته کمک بشردوستانۀ ۲۱۰ میلیون یورویی را برای مبارزه با ناامنی غذایی در این کشورها اختصاص داده که از این مقدار پول، ۷۵ میلیون یورو آن به افغانستان در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که هفته گذشته برنامه جهانی غذا (WFP) گفت که کمک ۵۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا از طریق بخش مشارکت جهانی این اتحادیه در اختیار این ادارۀ ملل متحد قرار گرفته است.

برنامۀ جهانی غذا به تاریخ نهم نومبر (۱۸ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت که کمک مالی اتحادیه اروپا این اداره را کمک خواهد کرد که جوامع افغان را حمایت کند.

به گفتۀ این ادامۀ ملل متحد از یک سال به این طرف مردم افغانستان افزون بر مشکلات بی‌پیشینۀ اقتصادی و رویدادهای ناشی از زلزله و سیلاب، نسبت به هر زمان دیگر کمترین آمادگی را برای زمستان "سخت" پیشرو دارند.

XS
SM
MD
LG