لینک های دسترسی

Breaking News

فابریکه تولید بسته‌های محافظتی صحی در کابل به کار آغاز کرد


وزارت صحت عامۀ افغانستان از گشایش اولین کارخانۀ تولید بسته‌های محافظتی برای کارمندان صحی به هدف مبارزه با کروناویروس در کابل خبر داد.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان روز سه شنبه ۱۴ اپریل (۲۶ حمل) به خبرنگاران گفت که برای مقابله با کروناویروس در این کشور به بیش از یک میلیون بسته محافظتی (کیت‌ صحی) نیاز است.

فابریکه ساخت ماسک و کیت‌های محافظتی کرونا اسپید هولوگرام، روزانه تا ۱۰ هزار بسته محافظتی به شمول ماسک و لباس ویژه برای داکتران با نازلترین قیمت تولید می‌کند.

آقای فیروز همچنان گفت که محافظت از داکتران و کارمندان این وزارت که در مقابله با کروناویروس قرار دارد در اولویت حکومت است.

به گفته آقای فیروز این کارخانه به زودی نیازمندی‌های مواد ضد عفونی را نیز تولید خواهد کرد.

وزیر صحت افغانستان همچنان با ابراز نگرانی افزود که شمار واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان رو به افزایش است، اما اقدامات پیش‌گیرانۀ حکومت توانسته است نتیجۀ مثبت دهد.

او افزود: "واقعات روز به روز بدون شک افزایش پیدا می‌کند، شاید مشکلات، بحران و جنجال‌های در پیشرو داشته باشیم که باید برای آن آمادگی بگیریم".

افزایش آمار واقعات کروناویروس

همزمان با این، وزیر صحت افغانستان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ واقعه مثبت کروناویروس در شش ولایت ثبت شده که با این حساب، شمار مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۷۱۴ رسیده است.

آقای فیروز افزود که ۱۸ واقعه در کابل، ۱۵ واقعه در قندهار، شش واقعه در بلخ، چهار واقعه در هرات، چهار واقعه در غزنی و دو واقعه مثبت دیگر در ولایت ننگرهار ثبت شده است.

بر اساس معلومات وزیر صحت تا اکنون ۲۳ فرد مبتلا به این ویروس جان باخته و ۴۰ نفر دیگر صحت‌یاب شده اند.

این وزارت بار دیگر از شهروندان افغانستان خواست تا برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در خانه بمانند و به توصیه‌های وزارت صحت توجه جدی کنند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا صبح سه شنبه ۱۴ اپریل (۲۶ حمل) در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان، جان ۱۲۴۹۹ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۹۲۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG