لینک های دسترسی

Breaking News

انسداد حریم فضایی پاکستان نرخ پروازهای کابل-دهلی را دوچند کرد


شرکت‌های هوایی از چند روز به این طرف قیمت تکت پروازهای کابل – دهلی را به ۳۰۰ دالر افزایش داده اند.

برخی مسافرینی که از کابل عازم دهلی نو استند، می‌گویند که قیمت تکت یک طرفهٔ افغانستان – هند ۱۲۰ دالر امریکایی بود؛ اما اکنون به ۳۰۰ دالر رسیده است.

کبیر عرفان، یکی از مسافران که اکنون در هند است، به صدای امریکا گفت: " تکت ۳۰۰ دالر پیدا کردم و گرفتم، پدرم بیمار است، برای تداوی آورده‌ ام، اکنون مجبور شدم که دو تکت را ۶۰۰ دالر بگیرم".

او گفت که در حال حاضر افغانان مسافر در هند توان پرداخت قیمت تکت را ندارند.

قیمت تکت پروازهای کابل - هند پس از آن افزایش یافته است که پاکستان حریم فضایی‌اش را بروی پروازهای خارجی موقتی بست.

شرکت‌های هوایی نیز افزایش قیمت تکت‌ها را پذیرفته و دلیل آنرا بسته شدن حریم هوایی پاکستان به روی پروازهای خارجی می‌دانند.

فرید پیکار، یکی از مسوولان شرکت هوایی کام‌ایر، به صدای امریکا گفت که بلندرفتن قیمت تکت موقتی است و با بازشدن فضای هوایی پاکستان نرخ تکت‌ها نیز به حالت عادی بر خواهد گشت.

به گفته آقای پیکار پس از ایجاد مشکل در فضای هوایی پاکستان شرکت‌های هوایی از طریق فضای ایران پرواز می‌کنند که فاصله و زمان سفر بیشتر است و به همین دلیل نرخ تکت افزایش یافته است.

او افزود: "حریم فضایی پاکستان بسته است به همین خاطر نرخ تکت به ۳۰۰ دالر افزایش یافته است، قبلآ از طریق فضای پاکستان سفر به هند حدود دو ساعت را در بر میگرفت ولی اکنون سفر از کابل به هند از طریق فضای ایران ۵ ساعت و از هند به کابل ۶ ساعت وقت می گیرد".

اداره هوانوردی ملکی افغانستان نیز افزایش نرخ تکت کابل – دهلی را پذیرفته و گفت که این مشکل موقتی است.

قاسم رحیمی، سخنگوی این اداره به صدای امریکا گفت: " افغانستان پس از بسته شدن حریم فضایی پاکستان مسیر ایران را انتخاب کرد، این مسیر طولانی است و واضح است که هزینه بر می‌دارد."

او ابراز امیدواری کرد که پاکستان محدودیت در حریم فضایی‌اش را بردارد.

در حال حاضر تنها دو شرکت آریانا و کام‌ایر به هند پرواز می کنند، قبلآ برخی شرکت‌های هندی نیز پرواز داشتند ولی اکنون فعالیت آن‌ها متوقف است.

XS
SM
MD
LG