لینک های دسترسی

Breaking News

بستگان کودک ربوده شدۀ بلخی: به محکمۀ لاهه شکایت می‌کنیم


بستگان عبدالرووف، کودک نه ساله که در حدود ۷۰ روز پیش در بلخ ربوده شد می‌گویند که برای رهایی این کودک و شکایت از بی‌کفایتی مقام‌های حکومتی به محکمۀ لاهه عارض خواهند شد.

آدم ربایان در بدل رهایی این کودک از خانوادۀ وی یک و نیم میلیون دالر امریکایی خواسته اند.

اختطاف عبدالرووف با موجی از اعتراضات مردم در ولایت بلخ روبرو شده و شماری از زنان و مردان با برگزاری خیمه‌های تحصن در برابر ساختمان ولایت بلخ و تجمع در روبروی دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر مزار شریف، خواهان پیگیری جدی این قضیه و رهایی این کودک شده اند.

ظریفه یک تن از زنان معترض در برابر دفتر نمایندگی ملل متحد در شهر مزار شریف به صدای امریکا گفت: "اگر به داد ما رسیده نشود و این کودک رها نشود ما خیمه تحصن خود را همینجا خواهیم زد تا صدای ما شنیده شود."

شماری از معترضان که بیش از ۴۰ روز است در خیمه‌های تحصن در روبروی ساختمان ولایت بلخ به سر می‌برند، هشدار داده اند که اگر این کودک رها نشود آنان دامنهٔ اعتراضات شان را تا ارگ ریاست جمهوری نیز خواهند کشاند.

محمد صابر، یک تن از معترضان گفت: "حکومت ما را می‌گوید که حوصله کنید و صبر کنید. صبر و حوصله ما لبریز شده و خواست ما رهایی عبدالرووف جان است که باید هرچه زودتر نجات داده شود."

در همین حال، عادل‌شاه عادل، سخنگوی پولیس بلخ گفت که تلاش‌ها برای رهایی این کودک ادامه دارد. او افزود: "قضیۀ عبدالروف جان انکشاف‌هایی کرده و تاهنوز ۱۴ نفر بازداشت شده و تلاش های ما برای رهایی عبدالرووف جان جریان دارد."

بستگان کودک ربوده شدۀ بلخی: به محکمۀ لاهه شکایت می‌کنیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:39 0:00
لینک دانلود


XS
SM
MD
LG