لینک های دسترسی

Breaking News

مراسم مجلل عروسی ۷۴ میلیون دالری در هند


آرشیف
آرشیف

مصارف هنگفت یک ثروتمند و سیاستمدار هندی در مراسم عروسی دخترش در آن کشور موجب اعتراضات گسترده در هند شده است، کشوریکه میلیون ها شهروند آن هنوز هم در فقر به سر می برند.

بر اساس گزارش رسانه های هندی، گالی جاناردهانا ردی، وزیر سابق ایالت کارناتاکا هند، در عروسی مجلل که برای دخترش، برهمانی، ترتیب داده بود، پنج میلیارد رویپۀ هندی که معادل ۷۴ میلیون دلار امریکایی می شود، مصرف کرده است. این مراسم عروسی، برای پنج روز پی هم ادامه داشت.

منتقدین این گونه مصارف عروسی را به مثابۀ نمایش ثروت عنوان کرده اند. علاوه بر آن، هزینۀ این مصارف هنگفت، کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیس و تویتر را به خشم آورد و در عین حال مردم در برابر این گونه مصارف، مظاهرات را نیز راه اندازی کردند.

کارت دعوت مراسم این عروسی با روکش طلا مزین شده بود و بر اساس گزارش رسانه های هندی، این سیاستمدار ثروتمند، هشت کارگردان سینمای بالیوود را برای سازماندهی نمایش ها حین مراسم عروسی، استخدام کرده بود و حدود پنجاه هزار مهمان در این مراسم شرکت کردند.

بر اساس گزارش رسانه های هندی، عروس در جریان مراسم عروسی، لباس های گران قیمت را که توسط طراحان مشهور مُد و فیشن آماه شده بود، عوض می کرد و داماد توسط پنج اسب سفید احاطه بود.

بر اساس گزارش رسانه های هندی، لباس های عروس میلیون ها دالر هزینه بر داشته است و مجموعۀ ارزش زیورات وی به ۱۲.۴ میلیون دالر امریکایی می رسد.تنها، ساری که عروس به تن داشت، سه میلیون دالر امریکایی، قیمت داشت.

مصارف هنگفت در مراسم دختر آقای ردی موجب جلب توجه ادارۀ جمع آوری مالیات هند نیز شده است و به گزارش روزنامه تایمز هند، تلاش صورت می گیرد که منبع تمویل این گونه مصارفات هنگفت، معلوم گردد.

شکایت که در ادارۀ جمع آوری مالیات صورت گرفته، آقای ردی را متهم به فرار از پرداخت مالیات کرده است.

بر اساس گزارش ها، نرندرا مودی، صدراعظم هند، از اعضا حزب خود خواسته بود تا خود را از این مراسم دور نگهدارند.

به اساس گزارش ها، آقای ردی در سال ۲۰۱۱ میلادی به دو مورد استخراج غیر قانونی معادن نیز متهم به تعقیب آن سه سال را در زندان سپری کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ میلادی بر اساس اعطای وثیقه، از حبس آزاد شد.

XS
SM
MD
LG