لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ رسماً نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری شد 


حزب جمهوری‌خواه رسماً دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده را برای دور دوم ریاست جمهوری، منحیث نامزد این حزب برگزید.

کمیتهٔ ملی جمهوری‌خواهان روند انتخاب نامزد این حزب برای ریاست جمهوری ایالات متحده را امروز در شهر شارلوت آغاز کرد.

در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه به دلیل شیوع کروناویروس به عوض اشتراک هزاران نفر، فقط ۳۳۶ نماینده اشتراک داشتند.

این در حالی است که پیش از این، حزب جمهوری‌خواه مایک پنس، معاون رییس جمهور ترمپ را یک بار دیگر به عنوان نامزد کرسی معاونیت ریاست جمهوری در انتخابات پیش‌رو برگزید.

کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه برای دونالد ترمپ حایز اهمیت است، زیرا جو بایدن در ایالت‌های پررقابت، از او پیشی گرفته است.

بر اساس نظر پرسی مشترک اسوشیتدپرس و مرکز نارکو در امور تحقیقات عامه، تنها ۲۳ در صد شهروندان این کشور فکر می‌کنند که امریکا به سمت درست و ۷۵ در صد فکر می‌کنند که در مسیر نادرست در حرکت است.

اکنون جمهوری‌خواهان در جریان این کنوانسیون تلاش خواهند کرد تا امریکایی‌ها را متقاعد بسازند که رییس جمهور ترمپ شایسته دور دوم ریاست جمهوری است.

این در حالی است که دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا کاهش حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان، عراق و سوریه، کشته شدن قاسم سلیمانی و البغدادی، محو داعش، خروج از توافق هسته‌ای ایران ومعاملۀ دپلوماتیک اسراییل-امارات متحدۀ عرب را از دستاوردهای ریاست جمهوری خود برشمرده است.

آقای ترمپ روز دوشنبه ۱۷ اگست (۲۷ اسد) در مصاحبۀ با شبکۀ خبری فاکس امریکا دستاوردهای کاری خود را به صفت رییس جمهور برشمرد و گفت: "ما صلح را در شرق میانه مستقر می‌کنیم. سربازان ما را از افغانستان برمی گردانیم و در حال انجام این کار استیم، شمار اندک آنان باقی مانده اند... سربازانمان را از سوریه و عراق برگردانیده ایم."

جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری امریکا، شام پنجشنبه ۲۰ اگست (۳۰ اسد) در چهارمین و آخرین شب کنوانسیون ملی حزب دموکرات، رسماً نامزدی این حزب را در انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت.

براساس گزارش‌ها، کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت و رییس جمهور ترمپ به تاریخ ۲۷ اگست در سخنرانی از قصر سفید، نامزدی اش را خواهد پذیرفت.

پس از پذیرفتن نامزدی، دونالد ترمپ و جوبایدن به تاریخ سوم ماه نومبر در انتخابات ریاست جمهوری با هم رقابت خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG