لینک های دسترسی

Breaking News

نتیجۀ آزمایش کروناویروس رییس جمهور و بانوی اول منفی است – ارگ


ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده است که آزمایش کووید-۱۹ محمد اشرف غنی، رییس جمهور و بی‌بی گل رولا غنی، بانوی اول منفی است.

صدیقی صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در تویترش نگاشته که این آزمایش به درخواست آقای غنی و بانوی اول، صورت گرفت که نتیجهٔ آن منفی بود و "اقدامات احتیاطی برای اطمینان از مصوونیت محیط کاری شان اتحاذ شده است".

پیش از این، نیویارک تایمز به نقل از یک منبع در حکومت افغانستان گزارش داده بود که ۴۰ کارمند ریاست جمهوری، به کروناویروس مبتلا شده اند، اما تا اکنون ارگ به صورت رسمی در این مورد چیزی نگفته است.

در همین حال، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه افغانستان روز سه شنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) به خبرنگاران گفت که که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۱ آزمایش کووید-۱۹ انجام شده که ۶۶ مورد آن، مثبت است.

آقای مایار افزود که شمار مبتلایان کروناویروس در این کشور به یک هزار ۹۲ تن رسید که از این میان، ۱۵۰ تن صحت‌یاب شده و ۳۶ تن جان باخته اند.

آقای مایار گفت که بیشترین مبتلایان به ترتیب در ولایت کابل ۳۸۵ تن، در هرات ۳۳۴ نفر و در قندهار ۱۰۸ تن است.

کرونا ویروس در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی، در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا صبح سه شنبه ۲۱ اپریل (دوم ثور) بیش از دومیلیون و ۴۹۴ هزار تن در ۱۸۵ کشور و قلمرو جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و این ویروس تا حال جان بیش از ۱۷۱ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG