لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: غرق‌شدن یک کشتی کوچک در ننگرهار تلفاتی بر جا گذاشت


آرشیف، در ولسوالی مهمندره ولایت ننگرهار، وسایل ابتدایی از جمله کشتی‌های کوچک و حتی تیوپ‌های تایر موتر برای رفت و آمد بین در امتداد دریا کنر استفاده می‌شود
آرشیف، در ولسوالی مهمندره ولایت ننگرهار، وسایل ابتدایی از جمله کشتی‌های کوچک و حتی تیوپ‌های تایر موتر برای رفت و آمد بین در امتداد دریا کنر استفاده می‌شود

مقام‌های محلی طالبان در ننگرهار می‌گویند که یک کشتی کوچک در دریای ولسوالی مهمندره این ولایت غرق شده است که بر اساس معلومات اولیه به شمول زنان و کودکان ۱۵ نفر جان باختند.

این رویداد ساعت ۷:۳۰ بامداد امروز شنبه اول جون (۱۲ جوزا)، در ساحه باسول ولسوالی مهمندره به وقوع پیوسته است.

به گفتۀ مقام‌های طالبان، یک کشتی کوچک که به واسطه جنراتور حرکت می‌کرد، حامل ۲۵ نفر بود و هنگام رفتن از یک طرف دریا به سوی دیگر غرق شده است.

صدیق‌الله قریشی بدلون، آمر ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار در یک پیام تصویری که به رسانه‌ها فرستاده، گفته است که ده تن از سرنشینان این کشتی نجات داده شده و برای مداوا به شفاخانه ولسوالی مهمندره منتقل شدند.

او افزود که تا کنون شش جسد از دریا بیرون کشیده شده و عملیات نجات جریان دارد و ممکن است که برخی افراد نجات داده شوند.

ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ریاست صحت عامه تیم صحی و امبولانس‌ها را به ساحه اعزام کرده است و تا اکنون اجساد پنج نفر یافت شده و تلاش‌ها برای پیداکردن دیگر سرنشینان این کشتی جریان دارد.

در ولسوالی مهمندره ولایت ننگرهار، وسایل ابتدایی از جمله کشتی‌های کوچک و حتی تیوپ‌های تایر موتر برای رفت و آمد بین مناطق روستایی دور افتاده در امتداد دریا کنر استفاده می‌شود.

با وجود اینکه نزدیک به دو دهه پیش در ولسوالی لعل‌پور در جوار ولسوالی مهمندره بر روی این دریا یک پل ساخته شد، اما هنوز هم مردم از تیوپ‌های تایر موتر برای عبور از دریا استفاده می کنند.

دریای کنر که در ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار به دریای کابل یکجا می‌شود، از ولسوالی‌های کامه، گوشته، لعل‌پور و مهمندره این ولایت می‌گذرد و سپس در ایالت خیبر پشتونخوا پاکستان به دریای اباسین سرازیر می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG