لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: با امریکا روی توافق نهایی نزدیک شده ایم


دور نهم مذاکرات در قطر امروز نیز ادامه دارد
دور نهم مذاکرات در قطر امروز نیز ادامه دارد

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که این گروه به رسیدن به توافق نهایی با امریکا نزدیک شده است.

او امروز چهارشنبه ۲۸ اگست (۶ سنبله) در تویترش نوشته است که امروز نیز مذاکرات میان دو جانب جریان دارد.

شاهین گفته است: "امروز همچنان مذاکرات ادامه دارد، به توافق نهایی نزدیک شده ایم. امید است که به زودی به مردم مسلمان و آزادی‌خواه خود مژده خوب بدهیم."

روند مذاکرات نمایندگان ایالات متحده و طالبان در بارۀ صلح افغانستان تا ساعت یک پس از نیمه شب گذشته ادامه داشته است.

قرار است نمایندگان دو جانب امروز چهارشنبه ۲۸ اگست (۶ سنبله) ساعت ۱۱:۰۰ قبل از ظهر به وقت قطر، دوباره پشت میز مذاکرات قرار بگیرند.

این هفتمین روز دور نهم مذاکرات میان نمایندگان ایالات متحده و طالبان است. این دور مذاکرات شام پنجشنبه هفتۀ گذشته آغاز شد.

ایوب خاورین، خبرنگار اعزامی صدای امریکا به قطر می‌گوید که نمایندگان دو جانب به وی گفته اند که روی جزییات صفحۀ نهایی مسوده کار کرده اند.

آقای خاورین به نقل از نمایندگان امریکا و طالبان گفت که قرار است توافقنامه میان دو جانب در دوحه مرکز قطر امضا شود و تاریخ دقیق آن در چند روز آینده اعلان خواهد شد.

گفته می‌شود که در مراسم امضای موافقتنامه میان امریکا و نمایندگان طالبان، برعلاوۀ امیر قطر، وزیران خارجۀ کشورهای همسایۀ افغانستان و نمایندگان برخی کشورها نیز اشتراک خواهند کرد.

از سوی دیگر قرار است زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ وزارت خارجۀ امریکا در امور مصالحه افغانستان، امروز به کابل سفر کند تا مقام‌های افغان را در جریان جزییات موافقتنامه قرار دهد.

XS
SM
MD
LG