لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ده‌ها میلیون قربانی برده‌داری معاصر در جهان وجود دارد


دوم دسمبر مصادف با روز جهانی لغو برده‌داری است، سازمان ملل متحد در این روز می‌گوید که ده‌ها میلیون قربانی برده‌داری هم اکنون در جهان وجود دارد.

ولکر ترک، کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد با نشر بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی لغو برده‌داری گفته است که طوری در مورد الغای برده‌داری صحبت صورت می‌گیرد که انگار در این راستا اهداف به دست آمده است.

کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته است: "در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون قربانی برده‌داری وجود دارد. از هر چهار آنها یک نفر کودک است. برده داری به دلیل ساختار و اداره بسیاری از اقتصادها می‌تواند رشد کند. جایی رشد می‌کند که آزادی وجود ندارد".

به گفتۀ این مقام ارشد حقوق بشر ملل متحد، سیستم‌های برده‌داری مدرن افرادی را شکار می‌کنند که عقب مانده اند و از حقوق شان انکار صورت گرفته است.

او گفته است که برای لغو برده‌داری صندوق سازمان ملل متحد در این بخش در بیش از سه‌ دهۀ گذشته به بهبودی بازماندگان این پدیده کمک‌ می‌کند.

ولکر ترک افزوده است: "ما می‌دانیم که چگونه به بردگی پایان دهیم. ما می‌دانیم که بدون اقدام، میلیون‌ها نفر دیگر به کمک نیاز خواهند داشت".

کمیشنر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در روز جهانی لغو برده‌داری، از رهبران سیاسی و تجاری خواسته است که برای حمایت از حقوق بشر اقدام واقعی انجام دهند.

ملل متحد هدف تعیین کرده است تا تمامی انواع برده‌داری معاصر را تا سال ۲۰۳۰ محو کند، اما بر عکس، بر اساس یک گزارش این سازمان که در اواخر سپتمبر نشر شد، در شمار افرادی که مجبور به کار اجباری و ازدواج‌های اجباری شده اند، میان سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ میلادی، ۱۰ میلیون افزایش آمده است.

مطالعۀ جدید که توسط ادارات ملل متحد برای کار و مهاجرت در همکاری با بنیاد "واک فری" انجام شده، یافته است که در اخیر سال گذشته، ۲۸ میلیون نفر مصروف کار اجباری و ۲۲ میلیون نفر دیگر به ازدواج اجباری تن داده بودند.

بر اساس این گزارش، همه‌گیری کروناویروس با تغییرات اقلیمی و تنش‌های مسلحانه در اخلال بی پیشینۀ اشتغال و آموزش نقش داشته و سبب افزایش شدید فقر و مهاجرت‌های اجباری و غیرمصوون شده است.

در این گزارش آمده است که این مشکل دراز مدت است. بیشتر مردم برای سال‌ها در دام کار اجباری باقی خواهند ماند و ازدواج‌های اجباری اکثراٌ مانند مجازات حبس ابد است که در آن زنان و کودکان بیشتر از دیگران آسیب‌پذیر می‌باشند.

در این گزارش آمده است که به این حساب، از هر ۱۵۰ نفر در جهان یکی آن در دام برده‌داری معاصر قرار دارد.

گروه

XS
SM
MD
LG