لینک های دسترسی

Breaking News

نشست لوی درستیزان افغانستان و منطقه در کابل پایان یافت


لوی درستیزان افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه به درخواست فرماندهی مرکزی امریکا در کابل نشست کردند
لوی درستیزان افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه به درخواست فرماندهی مرکزی امریکا در کابل نشست کردند

مأموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان می‌گوید، نشست لوی درستیزان افغانستان، پاکستان، حمایت قاطع و مقام‌های بلندپایه نظامی کشورهای آسیای میانه که ۱۲ و ۱۳ فبروری در کابل برگزار شد، برای ثبات منطقه و صلح افغانستان موقعی مناسبی بود.

تام گریس‌بک، مسؤول روابط عامۀ حمایت قاطع به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، مقام‌های نظامی کشورهای منطقه که دوشنبه و سه شنبه در کابل گردهم آمده بودند، روی مسایل منطقه‌یی و همانند گذشته مسایل امنیتی و دفاعی گفتگو کردند.

تام گریس‌بک افزود "این نشست برای رهبران یک موقع بود که از نزدیک با یکدیگر ببیند و برای گسترش و حفظ منافع شان به ویژه برای صلح دایمی در افغانستان و ثبات منطقه‌یی فرصت‌ها را مشخص کنند".

در این نشست، لوی درستیز افغانستان، جنرال قمر باجوه، لوی درستیز پاکستان و همتایان ترکمنستانی، اوزبیکستانی، تاجیکستانی، قزاقستانی و قرغیزستانی شان شرکت کرده بودند؛ برعلاوۀ این مقام‌های بلندپایۀ نظامی، جنرال جان نکلسن، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان نیز حضور داشت.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، این نشست دو روزه را فرماندهی مرکزی نظامیان امریکایی به منظور هماهنگی مبارزه بر ضد هراس‌افگنی دایر کرده بود.

جنرال وزیری افزود "این نشست دو هدف داشت، یکی مبارزه با هراس‌افگنی و دیگری مبارزه برضد مواد مخدر، در هر دو بخش روی هماهنگی صحبت شد".

از سوی دیگر، برخلاف توقع کابل، هنگام سفر لوی درستیز پاکستان، دیداری با مقام‌ها و سران حکومت افغانستان دیدار صورت نگرفت است.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، هنگام سفر جنرال باجوه به کابل، هیچ برنامۀ دید و بازدید با رئیس جمهور غنی، در نظر گرفته نشده بود.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان روز دوشنبه از دیدار رئیس جمهور غنی با لوی درستیزان ازبکستان و قزاقستان در ارگ خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG