لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری در بغلان مرکزی و ادعای تلفات نظامیان افغان


طالبان شب گذشته بر چندین پوسته‌ امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی حمله کرده که در نتیجه تلفات برای نظامیان افغان و جنگ‌جویان طالبان وارد شده است.

یک منبع در ولایت بغلان که نخواست نامش در گزارش گرفته شود، روز سه شنبه (۲۱حوت) به صدای امریکا گفت که در این درگیری‌ها، ۱۳نظامی افغان کشته شده و شش سرباز دیگر توسط طالبان اسیر شده اند.

این درگیری‌ها در روستای چهارشنبه تپه ولسوالی بغلان مرکزی اتفاق افتاده است.

اما مقام‌های امنیتی در شمال افغانستان ادعا دارند که در این حمله طالبان تنها دو نظامی افغان جان باخته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

عباس توکلی، فرمانده لوای ۸ کندک امن و نظم عامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین در ولایت بغلان به صدای امریکا در درگیری‌ها چهار جنگ‌جوی طالب کشته شده و چهار تن دیگر آنان مجروح شده اند.

او افزود "پوسته‌های ما سقوط نکرده، دو نفر از ما کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند، شماری از سربازان ما در یک محل پنهان شده اند و تلاش جریان دارد تا آنها نجات داده شوند."

آقای توکلی، همچنان گفت که "اسیر شدن" نیروهای امنیتی توسط طالبان در بغلان حقیقت ندارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است جنگ‌جویان این گروه دو پوسته نظامیان افغان را سقوط داده و در این حمله تلفاتی بر نیروهای امنیتی وارد کرده اند.

در همین حال، جاوید بشارت، سخنگوی پولیس بغلان به صدای امریکا گفت که در حال حاضر وضعیت در ولسوالی بغلان مرکزی تحت کنترول نیروهای امنیتی است.

ولسوالی بغلان مرکزی در فاصله نزدیک به ۵۰ کیلومتری با مرکز این ولایت قرار دارد که طالبان در بسیاری از بخش های این ولسوالی حضور فعال دارند.

XS
SM
MD
LG