لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات اردوی ملی در حملات گستردۀ طالبان در بادغیس


به گفتۀ والی بادغیس ۳۰ سرباز اردو در کمین طالبان کشته شدند
به گفتۀ والی بادغیس ۳۰ سرباز اردو در کمین طالبان کشته شدند

مقام‌های محلی ولایت بادغیس از حملۀ گستردۀ طالبان و کشته‌شدن ۳۰ سرباز اردوی ملی در این ولایت خبر دادند.

عبدالغفور ملک‌زی، والی بادغیس، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که حملات گستردۀ طالبان از ساعت ۱:۳۰ بامداد چهارشنبه بر پوسته‌های امنیتی قوای افغان در ولسوالی بالامرغاب آغاز و برای چندین ساعت ادامه یافت.

به گفتۀ والی بادغیس، زمانی که نیروهای اضافی با دو تانک هاموی برای کمک به سربازان پوسته امنیتی "سرخیلینگ" به ولسوالی بالامرغاب می‌رفتند، با کمین طالبان برخوردند که در نتیجه ۳۰ سرباز اردو جان باختند و در حملات راکتی طالبان تانک‌های ‌شان آتش گرفت.

آقای ملک‌زی، افزود که گروه طالبان در جریان روزهای عید با استفاده از آتش‌بس مؤقت، هنگام ورودشان به ولسوالی بالامرغاب، نقاط ضعف را شناسایی کردند و پس از استقرار در برخی مناطق، حملات خونین را انجام دادند.

جنرال محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، در گفتگو با رادیو آشنا – صدای امریکا، انجام حملات طالبان در ولسوالی بالامرغاب بادغیس را تأیید کرد و گفت که آن گروه آتش‌بس را شکسته و بر پوسته‌های امنیتی حمله کرده اند.

بر اساس آمار وزارت دفاع، ۱۳ سرباز اردو در این درگیری کشته شده و هشت تن دیگر زخم برداشته اند.

این وزارت در خبرنامه‌ای تأیید کرد که نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده و درگیری جریان دارد.

از سوی دیگر، نقیب‌الله امینی، سخنگوی پولیس بادغیس گفت که طالبان بر ولسوالی آبکمری این ولایت، نیز حمله کردند و قصد سقوط این ولسوالی را داشتند؛ اما با مقابله قوای افغان و نیروهای خیزش مردمی مواجه شدند.

به گفتۀ وی، در درگیری ولسوالی آبکمری، پانزده طالب کشته شدند، ۲۱ تن دیگر زخم برداشتند و چهل عراده موترسایکل شان به دست مردم محل افتاده است.

او کشته‌شدن یک نیروی خیزش مردمی و زخمی‌شدن دو پولیس محلی را تأیید کرد.

گروه طالبان تا به حال در این مورد ابراز نظری نکرده است.

XS
SM
MD
LG