لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ده‌ها نفر در اثر فروریختن معدن در بدخشان


مقام‌های محلی در ولایت بدخشان گفته اند که در نتیجه فروریختن یک معدن طلا در این ولایت، ۳۰ تن از معدن‌چیان جان باخته و هفت تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته مقام‌های محلی بدخشان، این حادثه امروز یک شنبه (۱۶جدی) حوالی ساعت ۱۰ پیش از چاشت در ولسوالی کوهستان این ولایت اتفاق افتاده است.

نیک محمد نظری،‌ سخنگوی والی بدخشان در این باره به صدای امریکا گفت: " مردم محل در ولسوالی کوهستان،‌در یک معدن به گونه‌ی سنتی و با استفاده از ریگ‌شویی طلا استخراج میکردند، هنگامی که کارگران مصروف بیرون کردن طلا بودند این معدن فرو ریخته که در نتیجه سبب کشته شدن ۳۰ نفر شده است".

به گفته آقای نظری، تاکنون شماری از جسدها از زیرخاک بیرون کشیده و قرار است گروه‌های نجات از مرکز ولایت بدخشان توسط هیلیکوپتر به این محل فرستاده شوند.

در همین حال، محمد رستم راغی، ولسوالی کوهستان بدخشان به صدای امریکا گفت که این معدن طلا در نزدیکی دریا موقعیت دارد که تاکنون از کشته شدن ۳۰ کارگر گزارش شده و احتمال دارد شمار جان باخته های این حادثه افزایش یابد.

به گفته آقای راغی، صدها نفر که بسیاری آنان باشندگان ولایت بدخشان اند در این معدن مصروف کار استند.

ولسوال کوهستان بدخشان، افزود که این کارگران، به گونه غیر قانونی در این معدن سرگرم کار بوده که روزانه از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ افغانی مزد دریافت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG