لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارهای پیهم در مقابل سه مکتب در ولایت ننگرهار


عکس از آرشیف.
عکس از آرشیف.

مقام‌های ولایت ننگرهار افغانستان گفته اند که صبح امروز شنبه (۷میزان) دو انفجار پیهم در مقابل دو مکتب، در ولسوالی سرخرود و یک انفجار در مقابل یک مکتب در شهر جلال آباد مرکز این ولایت رخ داده است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که انفجار نخست حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح، در مقابل مکتب "پیرسید احمد گیلانی" واقع در ولسوالی سرخروداین ولایت رخ داد که تلفاتی در پی نداشته است.

آقای خوگیانی افزود که حدود نیم ساعت بعد از انفجار نخست، انفجار دیگر در مقابل مکتب "چهارباغ صفا" در ولسوالی سرخرود رخ داد که در نتیجه آن، یک کارمند این مکتب مجروح شد.

به گفته آقای خوگیانی، سومین انفجار در مقابل مکتب "عرب‌ها" واقع در ناحیه سوم شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار رخ داد که این انفجار نیز تلفاتی در پی نداشته است.

سخنگوی والی ننگرهار گفت که این انفجارها ناشی از مواد انفجاری جاسازی شده بوده است و تحقیقات پولیس در ساحاتی که انفجار رخ داده، آغاز شده است.

یک منبع از ریاست معارف ولایت ننگرهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که متعلمین این سه مکتب، پس از وقوع این انفجارها به درس خویش ادامه داده اند.

به گفته این منبع، هم دختران و هم پسران در این مکاتب، درس می‌خوانند.

تا هنوز گروهی مسؤولیت این رویدادها را به دوش نگرفته است.

این در حالیست که ماه گذشته، پس از آنکه گروه داعش موسوم به دولت اسلامی به ریاست معارف ننگرهار هشدار داد، در مقابل سه مکتب دخترانه در نقاط مختلف شهر جلال آباد، انفجار رخ داد که تلفاتی را نیز در پی داشت.

XS
SM
MD
LG