لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌ها در ننگرهار خسارات جانی و مالی به بار آورده است


مقام‌ها در ولایت ننگرهار گفته اند که باران‌های شدید و جاری‌شدن سیلاب‌های پنجشنبه‌ شب، در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت خسارات جانی و مالی را به بار آورده است.

عمر محمدی، رئیس روابط خارجی وزارت دولت در امور رسیدگی مبارزه با حوادث، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، در ولسوالی‌های بهسود، ثمرخیل، مومند دره و کامه، باران‌های سنگین باریده است.

به گفتۀ وی، در نتیجۀ این باران‌ها، حدود ۱۰۰ فامیل آسیب دیده اند.

او افزود "سروی‌ها آغاز شده امروز، تعدادی فامیل‌ها سروی شده و تعداد فامیل‌های دیگر هم تا عصر سروی می‌شود، پروسه سروی جریان دارد به همکاری سایر نهادهای دولتی و مؤسساتی که با در ولایت ننگرهار همکار استند".

آقای محمدی، تأیید کرد که بر اساس ارقام نخستین، دو کودک در ولسوالی کامه و یک کودک در شهر ننگرهار جان باخته اند.

از سوی دیگر، دفتر والی ننگرهار اعلام کرد که در نتیجۀ سیلاب‌های اخیر در آن ولایت ۲۵۰ منزل مسکونی و حاصلات صدها جریب زمین زراعتی در شهر جلال‌آباد و ولسوالی‌های سرخ‎رود، کوت، مومند دره، کوز کنر، بتی‌کوت، بهسود و دوربابا آسیب دیده است.

از سوی دیگر، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که گلاب منگل والی ننگرهار به ادارۀ مبارزه با حوادث هدایت داده است تا سروی دقیق را انجام و به خانواده‌های آسیب‌دیده کمک توزیع کنند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی، انتظار دارد که تا پایان امروز شنبه، سروی‌ها تکمیل و نظر به اولویت‌ها روند کمک‌رسانی آغاز گردد.

وحیدالله، باشندۀ ولسوالی دره نور به صدای امریکا گفت، منزل مسکونی و دو جریب زمین وی در نتیجۀ باران‌های شدید و سیلاب‌ها تخریب شده است.

XS
SM
MD
LG