لینک های دسترسی

Breaking News

سه سرباز اسراییل در نزدیکی سرحد مصر کشته شدند


یک سرباز اسراییل در نزدیکی مرز مصر (تصویر از صدای امریکا)
یک سرباز اسراییل در نزدیکی مرز مصر (تصویر از صدای امریکا)

نظامیان اسراییل روز شنبه سوم جون (۱۳ جوزا) گفتند که در یک گلوله‌باری نادر دو سرباز آن کشور در مرز مصر کشته شدند.

به گفتهٔ نظامیان اسراییل، سرباز سومی زمانی کشته شد که نظامیان آن کشور در جستجوی مهاجم بودند و فرد مهاجم نیز کشته شده است. در این جریان یک سرباز دیگر اسراییل به طور سطحی زخمی شده و جهت تداوی به شفاخانه منتقل شده است.

نظامیان اسراییل در وهلهٔ نخست گزارش رسانه‌ها مبنی بر کشته شدن دو سرباز آن کشور در مرز مصر را رد کردند.

اما نظامیان اسراییل سپس با نشر اعلامیه‌ای گفتند که دو سرباز به شمول یک مرد و یک زن در اثر گلوله‌باری که در نزدیکی سرحد مصر رخ داد، کشته شدند.

اردوی اسراییل بعداََ افزود که این گلوله مرگبار سبب تعقیب مهاجم در منطقه مرزی شد که طی آن سرباز سومی و مهاجم در داخل قلمرو اسراییل کشته شدند.

یک سخنگوی اسراییل تایید کرده است که سربازانی که در نزدیکی محل گلوله‌باری حضور داشتند، فرد مهاجم را با ضرب مرمی کشتند. نظامیان اسراییل در وهلهٔ نخست جزییات، هویت و انگیزهٔ فرد مهاجم را افشا نکرده اند، اما سپس گفتند که فرد مهاجم یک پولیس مصری بود.

مصر نخستین کشوری عربی است که پس از توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۸ توافق صلح با اسراییل را امضا کرد و از آن به بعد، مناطق سرحدی دو کشور به طور گسترده صلح‌آمیز بوده است. با آنهم، قاچاقچیان مواد مخدر برخی اوقات با نیروهای نظامی اسراییل در مناطق سرحدی درگیر می‌شوند.

XS
SM
MD
LG