لینک های دسترسی

Breaking News

سه کمیدین زن مراسم اسکار ۲۰۲۲ را میزبانی می‌کنند


اکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسامی مجریان ۹۴مین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را اعلام کرد.

به گزارش شبکه خبری "سی‌ان‌ان"، اکادمی در اقدامی بی‌پیشینه‌ای سه کیمدین زن را برای اجرای برنامه برگزیده‌ است.

به این ترتیب، وندا سایکس، امی شومر، و رجینا هال که از چهره‌های شناخته‌شده سینما و تلویزیون امریکا هستند، اجرای مراسم را در ۲۷ مارچ بر عهده خواهند داشت.

اگرچه این نخستین باری نیست که بیش از یک نفر اجرای مراسم را برعهده می‌گیرد، ولی این نخستین باری است که سه زن مجری برنامه هستند.

آخرین باری که مراسم را بیش از یک نفر اجرا کرد، سال ۲۰۱۱ بود که جیمز فرنکو و آن هتاوی این مسوولیت را بر عهده داشتند؛ تجربه ناموفقی که انتقادت زیادی را به دنبال داشت.

اسکار از سال ۱۹۸۷ یعنی زمانی که چوی چیس، گلدی هاون، و پل هوگان مراسم را اجرا کردند، هیچ‌گاه با اجرای سه نفر برگزار نشده است.

مراسم اهدای جوایز اسکار در سه سال گذشته بدون مجری برگزار شد و به عقیده برخی از منتقدین، این یکی از عواملی بود‌ که در کاهش شدید بینندگان تلویزیونی نقش داشت.

وندا سایکس، امی شومر، و رجینا هال از کمدین‌های موفق امریکایی هستند و اکادمی امیدوار است که این ترکیب تازه باعث ایجاد تنوع بیشتری در برنامه شود.

انتخاب بهترین فلم و بهترین لحظه سینمایی از سوی تماشاگران

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی در ابتکاری دیگر، دو بخش جانبی جدید را به مراسم اهدای جوایز اسکار اضافه کرد.

به این ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با آرای خود، بهترین فلم، و بهترین لحظه سینمایی سال را انتخاب کنند.

این رای‌گیری با همکاری شبکه اجتماعی تویتر، و با هدف مشارکت بیشتر هنردوستان در مراسم اسکار صورت می‌گیرد.

کاربران برای انتخاب بهترین فلم، باید عنوان این اثر را همراه با هشتگ‌های OscarsFanFavorite#و Sweepstakers# تویت کنند.

رای کاربران محدود به نامزدهای اسکار نیست و علاقمندان می‌توانند به هر فلمی که مایل هستند، رای بدهند. هر کاربر می‌تواند بصورت روزانه فقط ۲۰ بار رای دهد، ولی محدودیت دیگری وجود ندارد.

این رای‌گیری از ۱۴ فبروری تا سوم مارچ ادامه دارد، و نتایج این رای‌گیری در مراسم اهدای جوایز اسکار اعلام‌ خواهد شد. سه نفر از شرکت‌کنندگان در این رای‌گیری نیز برای شرکت در مراسم بعدی اسکار انتخاب می‌شوند و تمامی هزینه‌های آنان پرداخت می‌شود.

اما برای انتخاب بهترین لحظه سینمایی، کاربران باید صحنه مورد نظر را همراه با هشتگ OscarsCheerMoment# تویت کنند.

رای‌گیری برای این بخش از ۲۴ فبروری تا سوم مارچ انجام می‌شود و صحنه برتر همراه با تویت‌های کاربران نیز در مراسم اسکار پخش می‌شود.

به پنج نفر از کاربران برگزیده در این بخش نیز یک سال تکت رایگان سینما، عضویت در شبکه‌های پخش انترنتی، و تحایفی از موزیم اکادمی اسکار اهدا می‌شود.

شرکت در این رای‌گیری برای افرادی که دسترسی به شبکه اجتماعی تویتر ندارند نیز امکان‌پذیر است و آنها می‌توانند به وب‌سایت (https://www.oscarsfanfavorite.com/) که برای همین منظور طراحی شده است، مراجعه کنند.

اکادمی علوم و هنرهای سینمایی مدتی است که تلاش می‌کند تا به نحوی فلم‌های پرفروش و محبوب سینمایی را که معمولا جایی در فهرست نامزدها ندارند، به مراسم اضافه کند.

اکادمی در سال ۲۰۱۹ بخشی را با عنوان "محبوب‌ترین فلم‌ها" به فهرست نامزدها اضافه کرد که فقط یک دوره دوام کرد و با مخالفت اعضای آکادمی حذف شد.

به گفته برخی از منتقدین یکی از دلایل کاهش تماشاگران مراسم اسکار، بی‌توجهی به فلم‌های محبوبی مانند "مرد عنکبوتی" و سایر آثار ابرقهرمانی سینما است که تماشاگران زیادی در امریکا و سایر کشورهای جهان دارد.

XS
SM
MD
LG