لینک های دسترسی

Breaking News

یک ببر در نیویارک به کروناویروس مبتلا شد 


مقامات در نیویارک می‌گویند که یک ببر در باغ وحش برونکس به کروناویروس مبتلا شده است که احتمالاً نخستین حیوانی در امریکا یا نخستین ببر در جهان است که به این ویروس مبتلا می‌شود.

نام این ببر چهار ساله‌ نادیه است که نژاد مالی دارد.

مقامات این باغ وحش می‌گویند که شش ببر و شیر دیگر نیز بیمار اند و ممکن از یک کارمند باغ وحش که هنوز علایم کروناویروس در وجوداش دیده نشده است، به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده باشند.

باغ وحش برونکس
باغ وحش برونکس

باغ وحش برونکس نیویارک از ۱۶ ماه مارچ به اینسو مسدود است، اما مسوولین باغ وحش می‌گویند که علایم بیماری در این ببر به تاریخ ۲۷ مارچ ظاهر شد.

مسوولین باغ وحش با وجود آنکه این واقعه را غیر قابل باور عنوان کرده اند،‌ می‌گویند که امیدوار اند این قضیه در مبارزهٔ‌ جهانی علیه کروناویروس کمک کند.

مقامات وزارت زراعت ایالات متحده می‌گویند که تا حال هیچ مورد کروناویروس در حیوانات خانگی یا مواشی در ایالات متحده دیده نشده است.

پیش از این در سایر کشورها، از ابتلا برخی از حیوانات خانگی مانند سگ و گربه گزارش شده بود که پس از تماس با انسان‌های مبتلا به کووید۱۹ مصاب شده بودند.

انجمن طبی وترنری و مراکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده پیشنهاد کرده اند که افراد مبتلا به کروناویروس باید تماس شان را با حیوانات محدود کنند.

در باغ وحش برونکس، ازول،‌ خواهر نادیه، دو ببر و سه شیر افریقایی سرفه خشک دارند و برخی از آنان اشتهای شان را نیز از دست داده اند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد. بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا صبح روز دوشنبه ششم اپریل (۱۸ حمل) در ۱۸۳ کشور و قلمرو جهان، جان ۷۰۳۵۵ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۲۸۶ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG