لینک های دسترسی

Breaking News

کشتی تایتانیک نو در چین ساخته می‌شود


ساختن این کشتی حدود ۵۰۰ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد
ساختن این کشتی حدود ۵۰۰ میلیون دالر هزینه بر می‌دارد

پس از دعواهای حقوقی فراوان، سرانجام پروژۀ ساختن کشتی "تایتانیک-۲" آغاز شد و این کشتی تفریحی در سال ۲۰۲۲ به بهره برداری سپرده می‌شود.

این کشتی جدید از روی طرح اصلی تایتانیک و با همان شکل و اندازه ساخته می شود؛ البته بسیار لوکس و تجملی خواهد بود و در آن تکنالوژی دیجیتلی وسیستم های ایمنی مدرن به کار بسته خواهد شد.

برای ساختن این کشتی غول پیکر حدود ۵۰۰ میلیون دالر صرف خواهد شد.

قرار بود تایتانیک-۲ در محل ساختن تایتانیک در شهر بلفاست ایرلند شمالی ساخته شود، اما به دلایل مختلف این طرح شکست خود و در نهایت این پروژه به یک شرکت چینی واگذار شد.

کلیو پالمر، میلیونر استرالیایی و رئیس شرکت کشتیرانی بلو لاین، که صاحب تایتانیک-۲ است، برنامه های مفصلی برای این طرح هیجان انگیز و نامتعارف این کشتی دارند دارد.

بر اساس برنامۀ اعلام شده، تایتانیک-۲ از شهر دبی امارات متحدۀ عربی به شهر سوت هامپتون در بریتانیا رفته و از آنجا مسیر تایتانیک را به سمت شهر نیویارک دنبال خواهد کرد.

البته این کشتی به بنادر دیگری نیز می رود تا مسافرین بیشتری سوار کند و با ظرفیت کامل عازم نیویورک می شود.

هنوز قیمتی برای تکت‌های تایتانیک جدید تعیین نشده است، اما با توجه به تجهیزات لوکس، امکانات تجملی و شهرت افسانه‌ای تایتانیک، پیش بینی می شود این سفر تفریحی هزینه زیادی داشته باشد.

تایتانیک که از مجلل ترین کشتی های مسافربری دوران خود بود؛ در سال ۱۹۱۲ در جریان سفر از سوت هامپتون به نیویارک با پارچۀ بزرگ یخ برخورد کرد و در اقیانوس اطلس شمالی غرق شد، در این حادثه بیش از ۱۵۰۰ نفر از مسافرین و خدمه جان باختند.

XS
SM
MD
LG