لینک های دسترسی

Breaking News

تام کروز برای تصویربرداری فلم جدیدش به فضا می‌رود


تام کروز ستاره معروف سینمای هالیوود برای تصویربرداری فلم جدیدش در ماه اکتوبر سال آینده به فضا سفر می‌کند.

وبسایت علمی Space Shuttle Almanac در صفحه تویتر خود نوشته که تام کروز ۵۸ ساله در ماه اکتوبر سال ۲۰۲۱ به ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌رود.

به گفته این منبع خبری، تام کروز، همراه با داگ لیمان کارگردان فلم، یک‌فضانور‌د و یک عملۀ دیگر، با سفینه فضایی اژدها (دراگون) شرکت سپیس اکس به ایستگاه بین‌المللی فضایی می‌روند.

مسوولیت این سفر به دوش شرکت سپیس اکس است، ولی مراحل فلمبرداری و تولید در اتاق‌های شرکت خصوصی دیگری به نام اکسیوم سپیس، که به ایستگاه بین المللی فضایی متصل است، انجام می‌شود.

این شرکت از سال ۲۰۱۶ به اینسو فعالیت‌های تجاری خود را با هدف توسعه گردشگری فضایی آغاز کرده است و در سال‌های اخیر چند بخش جانبی و اضافی را به ایستگاه بین‌المللی فضایی افزوده است.

این بخش‌ها در آینده به هوتل‌‌ها و اقامتگاه‌های فضایی تبدیل می‌شوند و پذیرای گردشگرانی خواهد بود که به ایستگاه ‌بین‌المللی فضایی می‌روند و یا به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اجاره داده می‌شوند.

هنوز مشخص نیست که سفر تام کروز برای بررسی شرایط ایستگاه بین‌المللی است، یا او برای بازی در فلم به فضا می‌رود.

این اثر که هنوز نامی ندارد و جزییات چندانی نیز درباره آن منتشر نشده است، نخستین فلم داستانی است که در فضا تولید می‌شود و از اهمیت زیادی برای صنعت سینما برخوردار است.

تام کروز که از ستاره‌های بزرگ هالیوود محسوب می‌شود، نقش مهمی در پیدایش این پروژه سینمایی دارد و شخصاً موافقت شرکت سپیس اکس، و ادارهٔ تحقیقات فضایی ایالات متحده (ناسا)، را برای مشارکت در تولید این فلم جلب کرده است.

تام کروز از معدود ستاره‌هایی است که تمامی صحنه‌های حادثه‌ای و خطرناک فلم‌هایش را خودش بازی می‌کند.

چندی پیش جیم برایدنستاین، رییس ناسا همکاری با تام کروز برای تصویربرداری این فلم در ایستگاه بین‌المللی فضایی را هیجان انگیز توصیف کرد.

او‌ در ادامه بر نیاز ناسا به رسانه‌های محبوبی مانند سینما تاکید کرد؛ رسانه‌هایی که به گفتۀ وی می‌توانند الهام‌بخش نسل جدیدی از مهندسان و دانشمندانی باشند که برنامه‌های بلندپروازانه ناسا را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

به گفته منابع خبری، فلم جدید تام کروز با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دالر و توسط شرکت "پارامونت" تولید می‌شود که البته شرکت سپیس اکس، و ناسا نیز در آن مشارکت دارند.

داگ لیمان کارگردان امریکایی، از دوستان نزدیک تام کروز است و آنها در فلم‌های "لبه فردا" و "ساخت امریکا" که بسیار موفق بود، با یکدیگر همکاری داشتند.

XS
SM
MD
LG