لینک های دسترسی

Breaking News

یک جنرال نیروهای افغان در کندهار کشته شد


جنرال خان‌آغا مسؤولیت معاونت قول اردوی ۲۰۵ اتل را به دوش داشت.
جنرال خان‌آغا مسؤولیت معاونت قول اردوی ۲۰۵ اتل را به دوش داشت.

دگر جنرال داوودشاه وفادار قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل به صدای امریکا گفت که دیشب سه مهاجم انتحاری بالای مهمانخانه جنرال خان‌آغا در ولسوالی دند کندهار حمله کردند که در نتیجه جنرال خان‌آغا با یک محافظش کشته شد و پسرش زخم برداشت.

جنرال خان‌آغا مسؤولیت معاونت قول اردوی ۲۰۵ اتل را به دوش داشت.

جنرال وفادار افزود که جنرال خان‌آغا زمانی که از وظیفه به خانه رفته بود، در منطقۀ سالوخان کاریز ولسوالی دند در مهمانخانه‌اش هدف حملۀ مخالفین مسلح قرار گرفت.

قوماندان قول اردوی ۲۰۵ اتل گفت که جنرال خان‌‌آغا پس از این که زخم برداشت، به شفاخانه قول اردو منتقل گردید؛ اما به دلیل داشتن جراحات شدید در شفاخانه جان باخت.

جنرال وفادار افزود که معاونش همیشه پس از انجام وظیفه به منزلش می‌رفت و دیشب نیز زمانی که در مهمانخانه‌اش با مهمانان نشسته بود، با سه مهاجم انتحاری روبرو شد.

مقامات امنیتی کندهار گفتند که این مهاجمین انتحاری، به عنوان مهمان به مهمانخانه معاون قول اردوی ۲۰۵ اتل داخل شده و سپس حملۀ مسلحانه انجام دادند.

به گفتۀ مقامات امنیتی، یکی از مهاجمین در آغاز حمله از سوی نیروهای امنیتی کشته شد و دو تن دیگر در برابر نظامیان افغان مقاومت کردند و پس از چند ساعت درگیری ناوقت شب از پا در آمدند.

جنرال خان‌آغا باشندۀ کندهار بود که از سه سال به این طرف به حیث معاون ملکی قول اردوی ۲۰۵ اتل کار می‌کرد.

طالبان مسؤولیت این حمله را به عهده گرفته و با نشر بیانیه‌ای گفته اند که حمله بالای منزل جنرال خان‌آغا را، دو تن از افراد این گروه انجام داده اند.

XS
SM
MD
LG