لینک های دسترسی

Breaking News

ده دستاورد مهم حکومت باراک اوباما در سال ۲۰۱۵


باراک اوباما مبارزه با دهشت افگنی را پنجمین دستاورد حکومتش حساب کرد
باراک اوباما مبارزه با دهشت افگنی را پنجمین دستاورد حکومتش حساب کرد

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده امروز شنبه در بیانیه هفته وار خود روی دستاورد های عمده حکومت اش طی سال ۲۰۱۵ تمرکز کرد.

بارک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده ده بهترین دستاورد حکومت اش را در سال ۲۰۱۵ برشمرده گفت که این دستاورد ها و موفقیت ها باید هر شهروند ایالات متحده را نسبت به سال ۲۰۱۶ خوشبین بسازد.

شماره ۱۰

رئیس جمهور ایالات متحده بهبود وضعیت اقتصادی را به عنوان دستاورد شماره دهم حکومت اش یاد کرد.

او گفت:"طی ۱۲ ماه گذشته، تجارت ها و تشبثات ما در امریکا ۲.۵ میلیون فرصت جدید را اشتغال ایجاد کرد... میزان بیکاری به پنج در صد کاهش یافته است که پایین ترین رقم تقریباً در هشت سال می باشد."

َشماره ۹

آقای اوباما دسترسی شمار بیشتر امریکاییان به بیمه صحی را دستاورد شماره نهم اش در سال ۲۰۱۵ خواند و گفت شمار شهروندان کشورش که بیمه صحی ندارند برای نخستین بار به کمتر از ۱۰ در صد رسیده است.

شماره ۸ و ۷

او نقش رهبری کننده ایالات متحده در رسیدن به توافق بین المللی تغییر اقلیم را هشتمین دستاورد مهم حکومت اش خواند و گفت آغاز مجدد روابط دیپلوماتیک بین ایالات متحده و کیوبا جایگاه هفتم را در فهرست مهمترین دستاورد هایش در سال ۲۰۱۵ دارد.

شماره ۶ و ۵

ششمین دستاورد که آقای اوباما از او نام برد توافق هسته ای ایران است. او گفت این توافق سبب شد تا از دسترسی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری گردد.

ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ نقش رهبری کننده در مبارزه علیه دهشت افگنی داشت و رئیس جمهور اوباما این مبارزه را دستاورد شماره پنجم حکومت اش خواند.

آقای اوباما گفت:"ما رهبری یک ائتلاف جهانی را علیه گروه دولت اسلامی به عهده داریم و آن گروه را شدید تر از همیشه مورد حمله قرار می دهیم. گروه دولت اسلامی در حال از دست دادن مناطق تحت کنترول اش در سوریه و عراق می باشد و ما تا از بین بردن این سازمان دهشت افگن، از مبارزه علیه آن دست نمی کشیم."

شماره ۴ و ۳

رئیس جمهور اوباما گفت که توافق تجارتی امریکا با کشور های حوزه اقیانوس آرام چهارمین دستاورد مهم حکومت وی در سال جاری میلادی می باشد. او افزود که این توافق سبب خواهد شد تا چین نه، بلکه ایالات متحده در ۱۰۰ سال آینده نقش کلیدی را در اقتصاد جهانی داشته باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده تصویب بودجه با حمایت دو حزب دیموکرات و جمهوریخواه در کانگرس آن کشور را سومین دستاورد عمده اش خواند و از آن به عنوان "معجزه در واشنگتن" یاد کرد.

شماره ۲

او با اشاره به قانونی شدن حق ازدواج همجنس گرایان گفت اکنون هر امریکایی می تواند در تمام ۵۰ ایالت امریکا با هر کسی که بخواهد ازدواج کند و آن را دستاورد دوم حکومت اش خواند.

شماره ۱

و بلاخره بارک اوباما، ایالات متحده گفت نخستین دلیل که وی را نسبت به ۲۰۱۶ خوشبین می سازد، مردم کشورش است. او افزود که همه دستاورد های سال ۲۰۱۵ در اثر سعی و تلاش امریکاییان بدست آمده است.

آقای اوباما گفت که اگر امریکاییان متحد باشند، هیچ چیزی نیست که آنان انجام داده نتوانند. او سال ۲۰۱۵ را یک سال خوب به امریکا خواند و گفت اطمینان دارد که ایالات متحده در سال آینده میلادی نیز به دستاورد های بزرگ دست خواهد یافت.

XS
SM
MD
LG