لینک های دسترسی

Breaking News

آمادگی به جنگ احتمالی؛ امریکا تولید مهمات متعارف را افزایش می‌دهد


لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۹ مارچ (نهم حمل) هشدار داد که اگر ایالات متحده با یک قدرت بزرگ دیگر وارد جنگ شود، مصرف مهمات تسلیحات متعارف آن فوق‌العاده زیاد خواهد بود.

جنرال مارک میلی گفت برای اینکه نیروهای امریکایی با کمبود مهمات مواجه نشوند، باید اقداماتی روی دست گرفته شود.

این مقام ارشد نظامی امریکایی افزود که سطح مصرف مهمات تسلیحات متعارف نیروهای اوکراینی در یک جنگ منطقه‌ای محدود، خیلی بلند است و از این تجربه باید آموخت.

لوی درستیز عمومی قوای مسلح امریکا به کمیتهٔ خدمات نظامی مجلس نمایندگان کانگرس این کشور گفت: "اگر در شبه جزیرهٔ کوریا جنگ شود،‌ یا یک جنگ بزرگ میان ایالات متحده و روسیه یا ایالات متحده و چین صورت گیرد، سطح مصرف [مهمات] آن فوق العاده زیاد خواهد بود."

او اضافه کرد که "ما باید اطمینان حاصل کنیم که ذخایر ما برای مواد احتمالی واقعی آماده باشد".

این در حالی است که روز گذشته گیب کاماریلو، معاون وزیر اردوی ایالات متحده گفت که امریکا می‌خواهد تولید مرمی‌های توپ‌خانه‌ای را افزایش دهد.

او در یک نشست انجمن اردوی ایالات متحده گفت: "ما در ظرفیت تولید سرمایه گذاری می‌کنیم -- ۱.۴۵ میلیارد دالر تا تولید مرمی‌های ۱۵۵ ملی متری، از ۱۴۰۰۰ مرمی در ماه به ۲۴۰۰۰ مرمی در ماه تا اواخر سال افزایش یابد."

او علاوه کرد که افزایش شش برابر ظرفیت تولید تا سال مالی ۲۰۲۸ به بیش از ۸۵۰۰۰ مرمی در ماه، شامل این برنامه است.

این مقام امریکایی همچنان گفت که ایالات متحده می‌خواهد تولید دستگاه‌‌های پرتاب راکت‌های سرشانه‌ای و مهمات و میزایل‌های سیستم پرتاب هیمارس (HIMARS) را نیز افزایش بخشد.

XS
SM
MD
LG