لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان اجازۀ عبور ۱۷۲ افغان را از مسیر تورخم به افغانستان داد


پاکستان مسیرهای تورخم و سپین‌بولدک را به روی رفت و آمد مسافرین مسدود کرده است
پاکستان مسیرهای تورخم و سپین‌بولدک را به روی رفت و آمد مسافرین مسدود کرده است

مقامات ولایت ننگرهار گفته اند که نیروهای سرحدی پاکستان، حوالی ساعت ۱۲:۰۰ دیشب، به ۱۷۲ افغان که از چندی به این طرف به دلیل بسته‌بودن دروازۀ تورخم در پشاور گیر مانده بودند، اجازۀ ورود به افغانستان را داده است.

غلام‌حیدر فقیرزی رئیس امور مهاجرین و عودت‌کنندگان ننگرهار به صدای امریکا گفت که زنان، کودکان، بیماران و افراد کهن‌سال شامل این افراد بودند.

مرزبانان افغان در تورخم به صدای امریکا اما گفته اند، مسافرینی که به تورخم برگشته، گفته اند که آنها از دو هفته به این طرف در زندان حکومت پاکستان به سر برده اند.

یک سرباز سرحدی در شهرک مرزی تورخم به صدای امریکا گفت، نیروهای سرحدی پاکستان یک‌ونیم هفته پیش، این افراد را به پولیس سرحدی افغانستان نشان داده؛ اما دوباره با خود برده بودند.

به گفتۀ این منبع، پولیس سرحدی پاکستان گفته است، به دلیل این که بالای این افراد شک دارند و می‌خواهند تحقیقات کنند، این شمار افغان‌ها را به خاک آن کشور برگردانده اند.

پیش از این نیز، مقامات پاکستانی ۹۰ مهاجر افغان را به جانب افغانستان تحویل داده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار گفت، تلاش‌های دیپلوماتیک جریان دارد تا دروازۀ تورخم به روی مسافرین باز گردد.

حضرت‌ عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام‌آباد نیز یک روز پیشتر در صفحۀ فیس‌بوک خود نوشته بود که اگر پاکستان راه را باز نکند، از حکومت افغانستان می‌خواهد که مسافرین را از طریق ترانسپورت هوایی به افغانستان منتقل سازد.

حکومت پاکستان، از حدود یک ماه به این طرف، تمامی مرزهایش را با افغانستان، بسته است.

در حال حاضر، در دو طرف دروازۀ تورخم نیز مسافرین زیادی منتظر اند تا این مسیر به روی رفت و آمد آنان باز گردد؛ اما هنوز روشن نیست که این مسیر چه زمانی باز خواهد شد؟

XS
SM
MD
LG