لینک های دسترسی

Breaking News

گردبادها در امریکا سبب تلفات جانی و خسارات مالی شد


مقامات امریکایی روز شنبه ۱۱ دسمبر (۲۰ قوس ) گفتند که گردباد‌های ویرانگر در ایالت کنتکی و چندین ایالت دیگر ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته و سبب تخریب ساختمان‌ها شدند.

اندی بیشیر، والی ایالت کنتکی گفت که در جریان شب گذشته کم از کم چهار گردباد در این ایالت فرود آمد و خسارات قابل توجهی مالی و جانی را در ده‌ها شهر به باور آورد.

آقای بیشیر صبح شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که شمار کشته شدگان ممکن از ۵۰ نفر فراتر رود و حتا به ۱۰۰ نفر برسد.

والی ایالت کنتکی علاوه کرد: "گزارش‌ها واقعاً دلخراش است. این یکی از سخت‌ترین شب‌های تاریخ کنتکی بود و برخی مناطق به گونه‌ای آسیب دیده‌اند که به سختی قابل بیان است."

برخی از بدترین تخریب‌ها در شهر میفیلد در غرب کنتکی بود. آقای بشیر گفت که حدود ۱۱۰ نفر در داخل یک کارخانه شمع سازی در این منطقه بودند که سقف آن را فرو ریخت.

او گفت: "این غم انگیز است. ما معتقدیم که ده‌ها نفر از این افراد را از دست خواهیم داد."

والی کنتکی وضعیت اضطراری اعلام کرده و ده‌ها منسوب گارد ملی را برای کمک به مناطق آسیب دیده فرستاده است.

افزون بر این ایالت، پولیس ایلونای از فروریختن سقف یک گدام شرکت امازون خبر داده و گفته است که"تلفات تایید شده" وجود دارد و امدادرسانان در حال جستجو افرادی اند که در زیر آوار گیرمانده اند.

دین فلینر، سخنگوی اداره مبارزه با حالات اضطرار ایالت تنیسی نیز گفت است که کم از کم سه نفر در این ایالت جان باخته اند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات محلی گزارش داده است که در اثر ریزش سقف یک خانه سالمندان در ایالت آرکنزاس کم از کم یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شده اند.

مرکز پیش بینی طوفان اداره ملی آب و هوا اعلام کرده است که حد اقل ۳۶ گردباد در ایالات ایلونای، کنتکی، میزوری، تنیسی و آرکنزاس گزارش شده است.

XS
SM
MD
LG