لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تجاوز دو افسر ارشد پولیس بامیان بر یک زن


مقام‌های محلی بامیان از تجاوز جنسی بر یک زن توسط دو افسر ارشد فرماندهی پولیس بامیان در روز دوم عید خبر داده اند.

جنرال محمد صادق مرادی، فرمانده پولیس ولایت بامیان روز چهارشنبه ۱۴ اگست (۲۳ اسد) به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که مظنونین این قضیه فرمانده جلب و جذب و فرمانده تولی قرارگاه فرماندهی پولیس این ولایت اند.

آقای مرادی افزود: "قضیه تحت بررسی است. اتهاماتی وجود دارد و این زن مدعی شده که فرمانده جلب و جذب و فرمانده تولی قرارگاه فرماندهی در مهمانخانۀ فرماندهی پولیس بامیان بر وی تجاوز کرده اند."

آقای مرادی افزود که این دو مقام پولیس بامیان از این ولایت فرار کرده و تلاش‌ها برای بازداشت آنان جریان دارد.

فرمانده پولیس بامیان افزود که یک هیات متشکل از نهادهای مختلف در این ولایت ایجاد شده تا این قضیه را به صورت جدی بررسی کند.

ریاست امور زنان بامیان گفت که زن قربانی، ۲۵ ساله است و اکنون در "خانۀ حمایوی" این ریاست به سر می‌برد.

عزیزه احمدی، مدیر حقوق ریاست امور زنان بامیان گفت: "این زن توسط دو فرد مظنون به بهانۀ کمک خواسته شده و در مهمانخانۀ فرماندهی امنیه بامیان مورد تجاوز قرار گرفته است."

در همین حال، عبدالرحمن احمدی، سخنگوی والی بامیان گفت که نهادهای محلی بامیان پس از یافته‌های هیات حقیقت‌یاب، قانونی عمل خواهند کرد.

احمدی افزود: "هر دو مظنون متواری شده اند و فعلاً تحقیقات جدی در این زمینه جریان دارد و ادارۀ محلی بر بنیاد یافته‌های این هیات اقدام خواهد کرد."

مقام‌های فرماندهی امنیه بامیان گفته اند که پیش از این نیز فرمانده تولی قرارگاه این فرماندهی به دلیل رفتارهای غیرقانونی‌اش به سارنوالی نظامی این ولایت معرفی شده بود.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG