لینک های دسترسی

Breaking News

صدور هشدار سفر به شهروندان امریکایی در عراق


سفارت ایالات متحدۀ امریکا در عراق به شهروندان امریکایی سفارش کرده است تا از سیر و سفر در عراق بپرهیزند.

این هشداردر حالی ناوقت شام یک‌شنبه در یک پیام تویتر صادر شدکه تنش میان ایالات متحده و ایران، همسایۀ عراق، افزایش یافته است.

سفارت‌های ایالات متحده در کشورهای خارجی به ویژه در شرق میانه، همواره به شهروندان امریکایی در برخی کشورها به شمول عراق و افغانستان هشدار سیر و سفر صادر کرده است، اما اینبار وضعیت اندکی متفاوت است.

با افزایش تنش میان واشنگتن و تهران، ایالات متحده کشتی طیاره بردار ابراهام لینکن و دیگر نیرو و تجهیزات نظامی به شمول بم افگن‌های بی-۵۲ را در شرق میانه مستقر کرده است تا آمادۀ پاسخگویی به "تهدیدات احتمالی" ایران باشد.

تنش میان امریکا و ایران سال گذشته، زمانی آغاز شد که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده خروج امریکا را از توافق هسته‌ای که در تابستان ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهان صورت گرفت، اعلام کرد.

سپس، آقای ترمپ شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را بر بخش‌های انرژی و مالی ایران به شمول صنعت نفت و نظام بانکداری آن کشور وضع کرد.

ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که ایران بزرگترین دولت حامی تروریزم است، برنامه راکت‌های بالستیکی خود را برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می دهد، و عامل بی‌ثباتی در شرق میانه است. مقام‌های امریکایی گفته اند که تهران باید این رفتار خود را تغییر دهد.

XS
SM
MD
LG