لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا سازمان خیریه افغان را به خاطر حمایت از داعش تحریم کرد


وزارت مالیه ایالات متحدۀ امریکا "سازمان خیریه اجتماعی نجات" مستقر در افغانستان را به دلیل جمع آوری کمک‌ها به گروه داعش تحریم کرد.

براساس معلومات وزارت مالیه ایالات متحده، این سازمان زیر نام کمک‌های خیریه، جمع آوری و انتقال پول را به گروه داعش تسهیل می‌بخشید.

وزارت مالیه امریکا همچنان علیه دو تن از مسوولان این سازمان اقدام کرده است.

سازمان خیریه اجتماعی نجات، شاخه خراسان داعش در افغانستان را از نظر مادی تمویل کرده یا فراهم آوری کمک‌های مالی، تکنالوژیکی، کالا یا خدمات را به آن گروه تسهیل کرده است.

وزارت مالیه امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که موسسه نجات در سال ۲۰۱۶ ملاقات پلانگذاری رهبران گروه داعش در افغانستان را زیر نامه ملاقات توحید سلفی‌ها تمویل کرده بود.

روح الله وکیل، یکی از اعضای اجرایی این موسسه و یکی از اعضای رهبری آن ملاقات، به دلیل همکاری یا ارتکاب عمل دهشت افگنی یا حمایت از دهشت افگنان تحریم شده است.

سید حبیب احمد خان، مدیر این موسسه نیز به دلیل همکاری یا ارتکاب عمل دهشت افگنی تحریم شده است. احمد خان فعلاً در کویت زیست دارد.

در نتیجۀ این اقدامات، هرگونه داد ستد با این افراد منع شده و تمامی دارایی های آنان راکد قرار داده شده است.

موسسه نجات همچنان به نمایندگی از شاخه خراسان گروه داعش، در قطر، امارات متحده عرب، عراق و سایر کشور های شرق میانه، اعانه جمع آوری کرده است.

بر اساس اعلامیه وزارت مالیه ایالات متحده، این پول ها سپس از طریق سیستم بانکی از خلیج به آسیا انتقال داده می‌شد و سپس نمایندگی های موسسه نجات در جلال آباد و کابل پول های جمع شده را به قوماندان این گروه توزیع می‌کرده است.

XS
SM
MD
LG