لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: همه‌گیری کروناویروس در امریکا 'بدتر' خواهد شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا می‌گوید که واقعات کووید ۱۹ در سراسر امریکا به شدت روبه افزایش است و به گفتۀ وی وضعیت "احتمالاً، متأسفانه قبل از بهتر شدن، بدتر خواهد شد."

آقای ترمپ ناوقت سه شنبه ۲۱ جولای (۳۱ سرطان)‌ در یک کنفرانس خبری گفت که میزان مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ در امریکا به مراتب کاهش یافته است.

رییس جمهوری‌ امریکا در ماه‌های فبروری و مارچ همزمان با شیوع کروناویروس به گونۀ روزانه با خبرنگاران صحبت کرده و در مورد کارکردهای حکومتش برای رسیدگی به این همه‌گیری معلومات می‌داد، اما این نشست‌های خبری در ماه‌های اخیر لغو شده بود.

رییس جمهور ترمپ برای اولین بار با جدی‌ترین الفاظ، پوشیدن ماسک را به عنوان روشی برای محدود کردن شیوع کروناویروس سفارش کرد. او گفت: "اگر ماسک را دوست دارید یا نه، آنها تاثیرمثبت دارند…من به ماسک عادت کرده ام."

او گفت که دولت وی از هیچ کاری برای نجات جان امریکایی‌ها و حمایت از افراد آسیب‌پذیر دریغ نخواهد کرد،‌ اما هشدار داد که عدم رعایت فاصله فزیکی و نپوشیدن ماسک ممکن است شرایط همه گیری کروناویروس را پیش از آنکه بهتر شود، بدتر کند.

دونالد ترمپ رییس جمهور ایالات متحده برای اولین بار حدود دو هفته قبل در هنگام بازدید از شفاخانه ملی نظامی والتر رید با ماسک ظاهر شد. او گفته است که پوشیدن ماسک را به سطح ملی اجباری نمی‌کند.

آقای ترمپ همچنین به کاهش تلفات ناشی از کووید۱۹ در امریکا اشاره کرد و گفت که در مقایسه با سه ماه پیش، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در امریکا بسیارکاهش یافته است. او همچنین گفت که میزان ابتلا به کرونا در امریکا از اتحادیه اروپا کمتر است.

دونالد ترمپ یک بار دیگر کروناویروس را "ویروس چینی" نامید و گفت که با تلاش دولت او، وضعیت تحت کنترول آمده است.

ایالات متحده با بیش از ۳.۹ میلیون مورد ابتلا به کووید۱۹ و بیش از ۱۴۲ هزار مرگ ناشی از این بیماری، بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر را در سطح جهان دارد.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۶۱۷ هزار نفر را گرفته و نزدیک به ۱۵ میلیون نفر به این ویروس مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG